عموم کارهای عام المنفعه بر اساس موضوع وقف انجام می شده است

حجت الاسلام پژمانفر گفت:موضوع وقف یکی از مسائل بسیار مهم و موثر بوده به گونه ای که نه تنها در کشور بلکه در تمام دنیا، عموم کارهای عام المنفعه بر اساس همین موضوع انجام می شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» در جمع خبرنگاران، بیان کرد: موضوع وقف یکی از مسائل بسیار مهم و موثر بوده به گونه ای که نه تنها در کشور بلکه در تمام دنیا، عموم کارهای عام المنفعه بر اساس همین موضوع انجام می شده است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: با نگاهی در داخل کشور می بینیم در گذشته با توجه به نیاز مردم، مساجد، کاروانسراها، حمام، کتابخانه ها، ساختن پل و جاهای دیگر در قالب وقف به صورت مشارکتی و یا مستقل ساخته می شده و دولت ها تصدی گری نمی کردند.

 

وی افزود: متاسفانه در برهه ای از زمان ها به ویژه در دوره قبل از انقلاب، بسیاری از اموال موقوفه در اختیار یک سری افرادی که واجد شرایط نبودند قرار گرفت و بر خلاف نیات واقف اقداماتی صورت گرفت، این موجب شد نیات واقف در بعضی از اموال موقوفه تامین نشود و انگیزه های مردم به مسیر وقف کاهش پیدا کند و جریان وقف روبه افول برود.

 

حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: امروز باید متولیان وقف و اداره اوقاف با اقدمات بسیار دقیق و حتی وسواسانه نسبت به تامین نظر واقفین انگیزه را برای مردم که بعضی از اموال و دارایی های خود را در جهت کارهای عام المنفعه قرار دهند، هدایت و راهنمایی کنند تا مردم به سمت وقف تشویق شوند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: موضوع موقوفه نیز امروز منحصر بر کارهایی که در گذشته می شده، نیست اگر چه ساختن مدرسه، مسجد، کارونسرا و کتابخانه خوب است اما امروز این وقف می تواند در مسیرهای دیگری نیز قرار گیرد و اقدامات خوبی در جهت خدمت به مردم در قالب وقف انجام شود.

کد خبر 1221166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha