لزوم آسیب شناسی فرهنگی از وقایع اخیر در کشور

ثقتی بر آسیب شناسی وقایع اخیر با برش فرهنگی تاکید کرد و گفت: توطئه دشمن در وقایع اخیر بر ایجاد شکاف بین شیعه و سنی بود و باید این مسائل شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی » امروز( پنج‌شنبه‌، ۱۴ مهر) در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با اشاره به رونمایی از تارنمای شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت: این سایت اخبار مربوط به شورای فرهنگ عمومی استان و کشور را منتشر می‌کند.

 

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ششمین استان دارای تارنمای مستقل شورای فرهنگی عمومی هستیم افزود: با راه اندازی این تارنما می‌توان تمام اطلاعات مربوط به مسائل فرهنگی استان را بارگذاری و رسانه‌ای کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و وظایف این ستاد افزود: سرکشی و نظارت بر عملکرد ادارات در حوزه عفاف و حجاب یکی از وظایف این ستاد است.

 

ثقتی با تقدیر از استانداری و سپاه قدس گیلان در حوزه عفاف و حجاب خواستار توجه بیشتر ادارات به این حوزه شد و گفت: باید حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی رعایت شود تا بتوان در سطح جامعه نیز آن را ترویج کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور از حضور به‌هنگام مردم رشت جهت محکومیت این اغتشاشات که توسط برخی هنجارشکنان روی داد، تقدیر کرد.

 

ثقتی بر بررسی آسیب شناسانه وقایع اخیر در کشور با برش فرهنگی تاکید کرد و گفت: توطئه دشمن در وقایع اخیر بر ایجاد شکاف بین شیعه و سنی بود و باید این مسائل شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

 

*ستاد امر به معروف ۷۶ دستگاه اجرایی استان را مورد نظارت و پایش قرار داد

حجت الاسلام « سجاد سرافراز »نیز در این جلسه نظارت بر سلامت محیط اداری دستگاه‌های حاکمیتی را از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در این راستا ۷۶ دستگاه اجرایی استان مورد نظارت و پایش قرار گرفتند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گزارش خوداظهاری، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگا‌ه‌ها و گزارش‌های مردمی را مبنای عملکرد ستاد در بازرسی و نظارت بر دستگاه‌ها عنوان کرد وافزود: پوشش اداری، تفکیک محیط اداری، توجه به منشی غیرهمجنس، تبلیغات محیطی، ساز و کار تشویق و تنبیه مراجعین، ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب از مؤلفه‌های این نظارت هستند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت این ستاد با عنوان ملی" قرارگاه ۲۱ تیر" آغاز شد اذعان کرد: در این قرارگاه چهار اقدام ارائه جمع‌بندی و نظارت از سوی بازرسین، نامه‌نگاری به دستگاه و رونوشت به حراست و بازرسی، بازرسی مجدد جهت ارزیابی تغییرات اصلاحی و در نهایت در صورت عدم اصلاح اعلام ترک فعل مدیر دستگاه انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام سرافراز با تاکید بر نظارت دقیق بر حجاب در دستگاه‌ها اظهار کرد: نباید فعالیت‌ها تنها به تبلیغات محیطی محدود شود و نیازمند کار فرهنگی هستیم و این دغدغه در دستگاه‌ها آنطور که شایسته است مورد توجه قرار ندارد.
 

* اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی در مصلی رشت

حجت الاسلام «محمد لاکانی » مسئول حوزه علمیه اهل سنت گیلان نیز در این جلسه از اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی در مصلی رشت خبرداد و گفت: این گردهمایی در راستای نشان وحدت بین ائمه جماعت، علما و طلاب بین شیعه و سنی هفته آینده در رشت برگزار می‌شود.




کد خبر 1221168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha