اقوام ایرانی متحد و یک‌صدا با تمام توان از استقلال ایران دفاع می کنند

حجت الاسلام بیگ محمدی، با یادآوری اینکه اقوام ایرانی با تمام توان از استقلال ایران دفاع کردند، گفت: در طول انقلاب اسلامی شاهد بودیم که اقوام مختلف هم صدا و متحد از انقلاب اسلامی دفاع کرده و این انقلاب را حفظ کردند.

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ایران اسلامی دارای اقوات متنوعی است که می توان به کردها، ترک ها، بلوچ، اعراب و ... اشاره کرد و خوشبختانه در طول انقلاب اسلامی این اقوام نام خود را با نام ایران، عزتمند می دانند.

 

دبیر جامعه روحانیت مبارززنجان با یادآوری اینکه اقوام ایرانی با تمام توان از استقلال ایران دفاع کردند، گفت: در طول انقلاب اسلامی به عیان شاهد بودیم که اقوام مختلف هم صدا و متحد از انقلاب اسلامی دفاع کرده و این انقلاب را حفظ کردند.

 

وی اضافه کرد: بارها شاهد رسوخ و نفوذ دشمن در بین این اقوام بودیم و از آنجائیکه این اقوام خود را وامدار و عزتمند این انقلاب می دانند فریب دشمن را نخوردند.

 

حجت الاسلام بیگ محمدی ادامه داد: اقوام ایرانی، آرامش و استقلال ایران را اصل مهمی می دانند و اگر دشمن خیال می کند می تواند از طریق اقوام در بین مردم رخنه کند خیال باطلی کرده است.

 

وی با بیان اینکه تاریخ در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد؛ خوزستانی ها در کنار رزمندگان اسلام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، افزود: پس تجزیه کشور به دست اقوام که یکی از توطئه های دشمنان برعلیه ایران است، یک توطئه شکست خورده است.

 

به گفته دبیر جامعه روحانیت مبارز زنجان، مردم در طول تاریخ شاهد بودند هر زمان حاکمیت کشور وابسته به ابرقدرت ها بود در هر حرکتی بخشی از خاک کشور جدا شد و اقوام ایرانی با علم به این موضوع همواره به ایران وفادار خواهند ماند و عزتمندانه در این کشور زندگی خواهند کرد.

 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند من در بین بلوچ ها زندگی کردم و علاقه باطنی به این اقوام دارم، گفت: باید با مطالعه تاریخ به نقش اثرگذار این اقوام در استقلال کشور توجه کرد؛ستارخان ها و باقرخان ها برای استقلال این کشور خون خود را فدا کردند.

کد خبر 1221171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha