جرائم حوزه فضای مجازی در خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافت

سردار فرشید گفت: در سال جاری جرائم حوزه فضای مجازی در استان خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید پیش از ظهر امروز (۱۴ مهر) در دیدار جمعی از نیروهای فراجای خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت هفته فراجا اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توفیق خدمت به مردم را در زمینه های مختلف داریم.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمت پلیس از نقاط مرزی تا عمق کشور، ادامه داد: ارتقای ساختار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) به فرماندهی کل(فراجا) وظیفه ما را دوچندان می کند.

 

وی به فتنه و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه گرفتار این قضایا شدند و وظیفه پلیس ایستادن در مقابل مجرم و تأمین امنیت مردم است که خدا روشکر این مأموریت را انجام می دهیم.

 

سردار فرشید با بیان اینکه یکی از دغدغه هایی که وجود دارد و معاندان از آن سوء استفاده می کنند بحث مواد مخدر و هدف قرار دادن کانون خانواده هاست، تأکید کرد: پلیس از هفته فراجای سال ۱۴۰۰ تا شروع هفته فراجا در سال جاری ۵۵ تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط کرده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری بیش از هشت هزار و ۱۰۰ نفر قاچاقچی و ۱۰۶ معتاد متجاهر در استان خبر داد و افزود: همچنین در جهت تحقق شعار و مبارزه با قاچاق کالا، تاکنون حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد.

 

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در خراسان جنوبی را بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در استان کشف می‌شود.

 

سردار فرشید با بیان اینکه امسال با افزایش ۲۱ درصدی جرائم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم که اکثر این جرائم با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشف می‌شود، افزود: کلاهبرداری، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله این جرائم است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث فوریت‌های پلیسی استان، روزانه بیش از ۶۷۰ تماس‌ منجر به عملیات پلیسی شده است.

 

سردار فرشید بیان کرد: روزانه ۸۵ تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است که کمتر از نیم درصد انتقاد به عملکرد پلیس بوده که تلاش شده از طریق بازرسان استان مشکلات موجود رفع شود.

 

وی با اشاره به صدور ۲۲ هزار گواهی نامه رانندگی و ۲۶ هزار شماره گذاری وسایل نقلیه، عنوان کرد: در این مدت بیش از ۴۸ هزار فقره گذرنامه صادر و ۹ هزار تمدید روادید برای اتباع داخلی و خارجی انجام شده است.


 

کد خبر 1221178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha