۱۱۲ واحد مسکونی در خوی نوسازی خواهد شد

جعفر برزگر گفت: در پی زلزله روز گذشته (۱۳مهر) در خوی ۱۱۲واحد مسکونی تخریب کامل شده اند که در کوتاه ترین زمان نوسازی خواهد شد.

«جعفر برزگر» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: به ۴۶۷ واحد مسکونی در زلزله شهرستان خوی خسارت های جدی وارد شده است که به زودی برای بازسازی و تعمیر بازدید می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: ۲۲ واحد مسکونی در زلزله شهرستان خویبطور کامل تخریب شده است و ۹۰ واحد مسکونی نیز به دلیل تخریب بالای ۵۰ درصد نیاز به نوسازی دارد که در مجموع ۱۱۲ واحد مسکونی نوسازی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ۳۵۵ واحد در شهرستان خوی نیاز به تعمیرات دارند که بعد از بازدید عملیات بازسازی و تعمیر آغاز خواهد شد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: از این 355 واحد مسکونی آسیب دیده،  ۱۱۱ واحد تعمیری مربوط به شهر دیزج دیز و ۲۴۴ واحد نیز مربوط به ۱۲ روستای حادثه دیده خوی است.

 

برزگر تصریح کرد: از اولین ساعات وقوع زلزله، همکاران بنیاد مسکن در مناطق حادثه دیده حضور یافته و ۳۰ اکیپ ارزیابی پس از وقوع زلزله فورا به منطقه اعزام شده است.

 

وی  از ثبت بیش از یک هزار تقاضا برای بازدید واحدهای مسکونی طی یک روز در بنیاد مسکن شهرستان خوی خبر داد و گفت: بازدید از این واحدها توسط کارشناسان از همین فردا آغاز می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهرستان خوی دارای ۲۸ هزار مسکن روستایی است، گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است؛ نقطه جالب اینکه هیجکدام از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده، در این زمینه لرزه آسیب جدی ندیدند

.

کد خبر 1221184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha