اصلی ترین رسالت و مسولیت  فراجا  مقابله با ناامنی و ایجاد امنیت  پایدار است/ ایلام امن ترین استان کشور است

سردار القاصی مهر با بیان اینکه استان ایلام یکی از امن ترین استان ها و کم ترین وقوع جرم را در بین استان های کشور را دارد، گفت: مجموعه انتظامی به عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی ترین رسالت و مسولیتش، مقابله با ناامنی و ایجاد امنیت است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده انتظامی استان ایلام، ظهر امروز(۱۴ مهر) در دیدار جمعی از کارکنان فرماندهی انتظامی استان با استاندار ایلام، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: در هفته فراجا از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه پلیس کار خود را آغاز کرده است که امید است بتوانیم خدمات  ارزنده ای به آحاد مردم در این هفته علاوه بر خدماتی که در طول سال داریم، ارائه شود.

 

سردار« دلاور القاصی مهر» با بیان اینکه مجموعه انتظامی به عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی ترین رسالت و مسولیتش، مقابله با ناامنی و ایجاد امنیت  است، گفت: پلیس در راستای خدمت بی منت تا پای جان به منظور حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و در خدمت مردم و نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نیروی انتظامی فرمودند و ابراز رضایت کردند برای ما مایه افتخار و مباهات بزرگی  است، افزود: یکی از مصادیق پلیس خدمتگزار مشارکت آحاد مردم و تعامل آنان با پلیس در راستای ایجاد امنیت پایدار است و پلیس با همدلی و تعامل با مردم و دستگاه های مختلف در حوزه وظایف محوله و ایجاد امنیت پایدار موفق بوده است.

 

سردار القاصی مهر با تاکید بر اینکه استان ایلام یکی از امن ترین استان ها و کم ترین وقوع جرم را در بین استان های کشور را دارد، افزود: همکاران ما در ایام اربعین حسینی به عنوان خادم زوار اباعبدالله الحسین(ع) بیش از یک ماه در مهران و نقاط مختلف استان مستقر بودند و به فرموده مقام معظم رهبری یک از معظم ترین اربعین ها در طول سال های گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون نفر از زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند  که کار عظیم و بزرگی بوده است، افزود: استاندار ایلام در ایام اربعین حسینی حضور میدانی و جهادی داشتند و با تدابیر ایشان توانستیم اربعین حسینی در سال جاری به بهترین نحو برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال ۲۲ درصد میزان تصادفات فوتی جاده ای نسبت با سال ۹۸ کاهش یافته است، ابراز کرد: میانگین تعلل زوار اربعین حسینی در زمان برگشت از زیارت عتبات عالیات در مرز مهران و پایانه برکت حدود نیم ساعت بوده است و  بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ فقره گذرنامه در ایام اربعین حسینی صادر شده است.

 

سردار القاصی مهر با بیان اینکه بیش از  ۹ هزار و ۵۰۰ فقره گذر موقت برای زواری که به مرز مهران مراجعه کرده بودند صادر شده است، افزود: بیمارستان صحرایی فراجا در مرز مهران برپا شد که در ایام اربعین حسینی  بیش از ۷ هزار نفر از زوار به این بیمارستان مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام  با اشاره به اینکه ماموریت عظیم کنگره اربعین حسینی بدون اینکه حادثه ای امنیتی روی دهد با بهترین شکل ممکن در استان برگزار شد، گفت: برگزاری باشکوه اربعین حسینی، نشان از کار جهادی و میدانی  همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف بوده است که هر کدام گوشه ای کار را گرفته بودند.

 

وی با بیان اینکه امسال به خوبی کار جابجایی زوار انجام شده است، تصریح کرد:به کار گیری ۲۵۰ واحد گشت پلیس راه برای کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران، راه اندازی ۱۲ ایستگاه پلیس در مبادی ورودی و خروجی استان، راه اندازی ۴موکب شهدای فراجا در مرز مهران و توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس عذای گرم، راه اندازی بیمارستان صحرایی با تمام امکانات و تجهیزات لازم با بیش از ۲۵۰ نفر کادر پزشکی و درمانی، رصد شبانه روزی محورهای مواصلاتی استان از طریق سامانه مانیتورینگ  مستقر در مرز مهران، استقرار ۲۵۰ واحد گشت خودرویی و پیاده انتظامی به صورت سیار در محورهای مواصلاتی و  ارائه خدمات به زوار از طریق بکارگیری ۸ هزار نیروی پلیس از جمله خدمات فراجای استان در اربعین حسینی سال جاری بوده است.

 

سردار القاصی مهر گفت: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در شش ماه ابتدای سال جاری، تعداد ۱۳ هزار پرونده تشکیل شده که از این میزان ۸ هزار پرونده به مراکز مشاوره فراجا ارجاع شده و از این میزان نیز ۶ هزار پرونده با  تلاش همکاران ما منجر به صلح و سازش شده است.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام  افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادین متجاهر شاهد اقدامات خوبی در این حوزه بوده ایم و ۲۸۵ نفر از معتادین متجاهر دستگیر و ۴۳۱ کیلو انواع مواد مخدر در شش ماه اخیر کشف شده است.

 

سردار القاصی مهر با اشاره اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر  ۴۷۳ طرح در سطح استان اجرا شده است، ابراز کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تا کنون، ۶۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده و در این خصوص نیز ۶۵۱ پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده و ۲۵۱ خودرو  نیز توقف شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۰۰ سلاح غیرمجاز کشف شده است، گفت: در زمینه کشف سلاح غیرمجاز شاهد افزایش ۲۸ درصدی در این زمینه بوده ایم و در روز گذشته نیز تعداد ۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز از یک باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان دهلران کشف و ضبط شده است.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام  با بیان اینکه بیشترین حوزه سرقت در استان مربوط به اماکن خصوصی، داخل خودرو، قطعات خودرو و سرقت منزل است، گفت:  در شش ماه ابتدای سال جاری شاهد کاهش ۶ درصد وقوع سرقت بوده ایم و لازم است که مردم عزیز ما در راستای اجرای کارهای خودمراقبتی توجه بیتشری داشته باشند و همکاران ما به صورت شبانه روزی و اجرای طرح ها مختلف و گشت های پلیس در راستای کاهش میزان سرقت ها و ایجاد ناامنی برای سازقان در تلاش هستند.

 

سردار القاصی مهر با بیان اینکه در طول دوران گذشته، هیچ استانداری به اندازه جناب بهرام نیا، استاندار ایلام، در عرصه های مختلف به ویژه اربعین حسینی حضور میدانی نداشته است، گفت: تلاش های جهادی استاندار ایلام که از ماه ها قبل به طور جد در حوزه اربعین حسینی ورود پیدا کردند در اذهان مردم ما و مجموعه همکاران ما در انتظامی استان باقی خواهد ماند.

 

وی با بیان اینکه پیگیری های استاندار محترم موجب شد که خیلی از زیرساخت های اربعین حسینی در سال جاری به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: از زحمات و تلاش هایی که استاندار محترم ایلام در راستای تسهیل در تردد زوار فراهم کردند قدردانی می شود.

کد خبر 1221217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha