دین مبین اسلام آئین اتحاد و انسجام است/ تفرقه افکنی پایه اصلی حکومت مستکبران است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه تلاش برای ایجاد ناآرامی خشونت بار در ایران، رفتاری از سر درماندگی غرب است، گفت: تفرقه افکنی سیاستی است که در طول تاریخ، پایه اصلی حکومت مستکبران را تشکیل می داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۱۵ مهر)  در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه نود کتاب شریف نهج الیلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که حمد و سپاس ویژه خداوندی است که بی آنکه دیده شود شناخته شده است و در آفرینش موجودات به فکر و اندیشه، نیازی ندارد، خداوندی که همیشه بوده و تا اید، خواهد بود، در آن هنگام که نه آسمانی صاحب برجها وجود داشت و نه حجابهای فرو بسته؛ نه شبی تاریک، نه دریایی آرام، نه کوهی در کنار دره های وسیع، نه راهی پر پیچ و خم، نه زمینی آرام، نه مخلوقی صاحب قدرت، این است پدید آورنده موجودات و وارث آنها و معبود خلایق و روزی دهنده آنها؛ خورشید و ماه در طریق اطاعتش، پیوسته در حرکتند، هر تازه ای را (با گردش پیاپی خود) کهنه می سازند و هر دوری را نزدیک می کنند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» با بیان اینکه تلاش برای ایجاد ناآرامی خشونت بار در ایران، رفتاری از سر درماندگی غرب است، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاشند تا شاید به زور څقه های رسانه ای و به خیابان آوردن چندهزار نفر در خیابان، «مردم ربایی» کند و اشرار جنایتکار یا برخی عناصر فریب خورده را جای یک ملت ۸۵ میلیونی، یا پایتخت هشت میلیون نفری جا بزند و تصور «ایران ضعیف» را جای حقیقت «ایران قوی» بنشاند.

 

وی افزود: این جنگ روانی، همان واقعیتی است که «کیت کلارنبرگ» روزنامه نگار تحقیقی، تحت عنوان «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران» منتشر کرده و در شماره اخیر روزنامه هم بدان پرداخته شده است، درست در دوره ای که دولت غربگرا و وزارت ارتباطات آلوده در ایران سرگرم واگذاری شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات به بیگانگان بود، جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا، چهارم مرداد ۱۳۹۴ در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «به ایران امروز نگاه کنید... ۲۵ درصد جوانان آنها بیکارند. اگر به تهران بروید. من نرفتم ولی دوستانم که رفته اند به من گفتند که جوانان به دنبال گوشی های هوشمند هستند و می خواهند بخشی از دنیا باشند».

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: اما آیا «مالیا» و «ساشا»، دختران ۱۰ و ۱۴ ساله باراک اوباما حق نداشتند بخشی از همین دنیایی باشند که کری می گفت؟! پاسخ اوباما منفی بود، او اواخر آذر ۱۳۹۰ گفت «دخترانم را از استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک منع می کنم. این، مکانی امن برای گذران اوقات فراغت دخترم نیست. چرا باید بخواهیم با افرادی روبه رو شویم و از امور ما با خبر باشند، در حالی که آنها را نمی شناسیم. این عاقلانه نیست».

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: پیشبرد اهداف عملیاتی ضدتروریست ها در روزهای اخیر با استفاده از موشک های نقطه زن و پهپادهای انتحاری اولا نشان دهنده اشراف اطلاعاتی دقیق و کافی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از مراکز تجمع و مقرهای مورد استفاده گروهکها است و ثانيا توانمندی سپاه در از بین بردن تهدیدات این گروهکها از داخل مرزهای کشور را نشان می دهد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با رصد تحركات تروریستها و کسب داده های اطلاعاتی از دست داشتن و برنامه ریزی گروهک های تجزیه طلب در آشوبها و اغتشاشاتی که طی روزهای گذشته به بهانه درگذشت یک شهروند کرد در برخی از استان های مرزی کردنشین صورت گرفت، اطلاع داده اند، هدف اصلی موج جدید عملیات علیه مواضع تروریست ها در خاک عراق صدور این پیام قاطع است که قدرت دفاعی بزرگ ملت ایران اجازه هیچگونه فرصت طلبی و دخالت عوامل بیگانه برای ایجاد آشوب و تنش آفرینی در منطقه در راستای اهداف شوم خود علیه تمامیت ارضی و اتحاد ملی ایران را نخواهد داد.

 

امام جمعه چوار ابراز کرد: البته اهداف فرعی دیگری را نیز می توان تصور کرد، از جمله اینکه کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان که گهگاهی در مرزهای غربی ما مستقیم یا غیرمستقیم و به واسطه برخی گروهكها اقدام به بعضی تحرکات می کنند، دریابند که ایران انقلابی بر سر منافع ملی و امنیت خود با هیچکس شوخی ندارد.

 

وی با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت، یادآور شد: فرعون در ادبیات قرآن، نماد نظام استکبار است، درباره وی  در سوره قصص آیه 4 آمده است، اصلی ترین رویکرد فرعون برای استقرار و استحکام حاکمیت طاغوتی خویش، تفرقه افکنی بین مردم و ایجاد نظام طبقاتی و استضعاف گروهی از مردم بود.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: تفرقه افکنی سیاستی است که در طول تاریخ، پایه اصلی حکومت مستکبران را تشکیل می داده است، زیرا حکومت يك اقلیت ناچیز بر يك اکثریت بزرگ جز با برنامه «تفرقه بینداز و حکومت کن» امکان پذیر نیست! نظامهای استکباری و غیرمردمی همیشه از «توحید کلمه» و «کلمه توحيد» وحشت داشته و دارند، آنها از پیوستگی صفوف مردم به شدت می ترسند، و به همین دلیل حکومت طبقاتی تنها راه حفظ آنان است، همان کاری که فراعنه در هر عصر و زمان کرده و می کنند.

 

امام جمعه چوار گفت: بنابراین به بیان قرآن، تفرقه اندازی، بارزترین اهرم سلطه مستکبران بر مردم است، تا وقتی مردم اتحاد و همبستگی داشته باشند، طاغوتها قدرت چندانی ندارند و نمی توانند کاری از پیش ببرند، تفرقه، مقدمه ذلت پذیری است، ابتدا مردم گروه گروه و متفرق می شوند سپس به استضعاف کشیده می شوند.

 

وی با بیان اینکه اسلام آئین اتحاد و انسجام است، تصریح کرد: مكتب متعالی اسلام، از هرگونه نفاق و تفرقه و پراکندگی مخالف است و تأکید می فرماید برنامه های اسلامی هیچ ارتباطی و شباهتی با افراد تفرقه انداز ندارد، خداوند منتقم قهار از آنان انتقام خواهد گرفت و عاقبت شوم اعمالشان را به آنها نشان می دهد.

 

امام جمعه چوار با اشاره به آیه ۱۰۹ سوره انعام که می فرماید «مانند کسانی نباشید که بعد از آنکه دلایل روشن برایشان آمد، باز هم اختلاف کرده و پراکنده شدند و آنان برایشان عذابی بزرگ است» گفت: این آیه مسلمانان را از اینکه همانند اقوام پیشین، همچون یهود و نصاری، راه تفرقه و اختلاف را پیش گیرند و عذاب عظیم برای خود بخرند بر حذر می دارد و در حقیقت آنها را به مطالعه تاریخ پیشینیان، و سرنوشت دردناك آنها پس از اختلاف و تفرقه دعوت می کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد: نتیجه فوری اختلاف و نفاق ذلت و خواری است و سر ذلت و خواری هر ملت را در اختلاف و نفاق آنان باید جستجو کرد، جامعه ای که اساس قدرت و ارکان همبستگی های آن با تیشه های تفرقه در هم کوبیده شود، سرزمین آنان برای همیشه جولانگاه بیگانگان و قلمرو حکومت استعمارگران خواهد بود، عذاب آخرت نیز فوق العاده از این عذاب هم شدیدتر خواهد بود و در انتظار تفرقه اندازان و اختلاف گرایان است.

کد خبر 1221312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha