گیلان در بحران مهاجران/ ۱۰ سال آینده زمینی وجود ندارد

بشیری با بیان اینکه۶۰ درصد خرید و فروش زمین های گیلان خارج از استانی است گفت: پیش بینی می شود تا ۱۰ سال آینده زمینی برای ساخت وساز گیلانی ها وجود نداشته باشد.

«سید محمود بشیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به ۱۵ مهر، روز روستا اظهار داشت: روستا پایگاه تولید شمرده می شود.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه حفظ روستا و نیروهای ماندگار در آن وظایفی است که دنبال می شود گفت: اجرای طرح هادی از جمله برنامه های مهم این بنیاد است که جهت رفاه عمرانی روستانشینان دنبال می شود.


بشیری اذعان داشت: تهیه، باز نگری و اجرای طرح هادی و صدور سند روستایی از جمله وظایف عمران روستایی است.


وی با بیان اینکه گیلان ۲ هزار و ۶۰ روستایی بالای ۲۰ خانوار دارد افزود: ۹۸ درصد این روستاها دارای طرح هادی هستند.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: پس از اجرای طرح بعد از ۱۰ سال طرح های هادی بازنگری می شوند.


بشیری خاطر نشان ساخت: ساخت مسکن و ارائه خدمات آموزشی، عمرانی و تجارت طبق طرح هادی در روستا اجرا می شود.


وی با بیان اینکه ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای سند مالیکت هستند اضافه کرد: طبق این آمار ۳۹ درصد از روستاهای گیلان دارای سند مالکیت هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان به مهاجرت استان های دیگر کشور به گیلان اشاره و اظهار داشت: متاسفانه زمین شهرستان هایی چون ماسال و تالش توسط مهاجرین دیگر استان ها خریداری شده است.


وی با اشاره به ایتکه خریداران با هدف تفریح چند روزه زمین را خریداری و ساخت و ساز انجام می دهند گفت: ۶۰ درصد خرید و فروش زمین ها در شهرستان های گیلان خارج از استانی است اگر به همین روال پیش رود ۱۰ سال آینده زمینی برای گیلانی ها وجود نخواهد داشت.‌

کد خبر 1221336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha