سازمان اوقاف مصمم و موظف به اجرای نیات واقفین  است

محمودی گفت: سازمان اوقاف مصمم و موظف به اجرای نیات واقفین است و در این خصوص وقفی اگر انجام شود، اداره اوقاف در این موارد به آنها مشاوره خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، «مجید محمودی» در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته خیرآباد که بمناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله از ۲۷ ماه صفر دهه وقف شروع می‌شود و موضوعات وقف در گوشه و کنار کشور در جامعه گزارش و ترویج داده می‌شود، وقف همان انفاق و هدیه است، بخشش و انفاق خوب و خداپسندانه است اما بحث وقف بحث جاری و ساری بودن آن و کمک به هم نوع و یکدیگر است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشت ورامین گفت: از هزاران سال پیش بحث وقف بوده و هست و در طول این مدت افرادی بودند که از مال و منافع دنیوی خود گذشتند و با خدا معامله کردند و املاکی را در راستای امور عام المنفعه، فقرزدایی و کمک به مستمندان و ترویج فرهنگ ناب محمدی، قرآن و فرهنگ عاشورا و کمک رسانی به آحاد جامعه و غیره وقف کردند که همه این ها درصدی از نیات موقوفات واقفینی است که در کشور وجود دارد و سازمان اوقاف نیز نسبت به آن عمل می‌کند.


وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است و باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح وقف برای موقوفه این سنت را بیش از پیش در جامعه ترویج داد، اهمیت وقف به اندازه ای مهم است که اگر در جامعه ترویج یابد همه موضوعات در آن گنجانده می‌شود.


محمودی ضمن بیان اینکه کسی که با خدا معامله کند هیچ گاه ضرر نمی کند، بیان کرد:  در شهرستان های دشت ورامین ۵۳ امامزاده و بقاع متبرکه داریم و خیرینی هستند که آجر به آجر برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه کمک می‌کنند و این ها واقف هستند که انواع و اقسام وقف را در این شهرستان ها شاهد هستیم.


وی افزود: مشاوره های وقف در همه بقاع متبرکه و نیز در اداره اوقاف برپا است و مشاوره در این خصوص به عموم مردم ارائه می‌شود، کارشناسان اوقاف بحث مشکلات و نیازهای جامعه را بررسی کردند و آنها را اولویت بندی کردند و سازمان اوقاف نیز با آغوش باز از خیرین محترمی که می‌خواهند مواردی را وقف کنند استقبال می‌کند‌‌.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک عنوان کرد: سازمان اوقاف موظف به اجرای نیات واقفین است و بر همان اساس که نیت انجام شده اجرا می‌شود، یکی از نیازهای روز جامعه که می‌شود آن را در بحث وقف آورد بحث کمک هزینه ازدواج، جهیزیه، بهداشت و درمان، کمک لوازم التحریر به دانش آموزان می‌باشد که اگر واقفین خیر خواهانم بخواهند در این خصوص وقفی انجام دهند اداره اوقاف در این موارد به آنها مشاوره خواهد داد تا وقف نامه را تنظیم کنیم.


محمودی گفت: در یکسال اخیر تلاش شد اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه بیشتر شود و با توجه به ظرفیتی که در بقاع متبرکه وجود دارد خدمات ارزنده ای داده می‌شود، از سال گذشته تا به امروز ۸۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمندان توزیع شد، برگزاری بیش از ۲۵ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ قرآن، حضور بیش از ۱۴۰ مبلغ در بقاع متبرکه و پاسخگوی مسائل دینی و وقف بودند.


وی ادامه داد: توزیع بیش از ۱۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر کدام ۸۰۰ تومان در بین نیازمندان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم عزاداری ائمه معصومین (ع) و طبخ و توزیع بیش از ۶۰ هزار پرس غذا در طول سال در بقاع متبرکه در بین عزاداران توزیع شده است، همچنین کمک به هیئات مذهبی عزاداران در طرح شمیم حسینی که به ۳۰۰ حسینیه و هیئت به مبلغ ۳ میلیون تومان از همه این موارد از محل موقوفات مرتبط با خودش انجام شده است.

 

کد خبر 1221413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha