مسجدی که حامی ۵۰۰ خانواده محروم در منطقه کهریزک است

مسجد باب الحوائج(ع) از مساجد فعال منطقه باقرشهر است که با رویکرد خانواده‌محوری ارتباط موثری با بچه‌های مسجد دارد؛ پوشش حمایتی از ۵۰۰ خانواده محروم و انجام فعالیت‌های جهادی ازجمله خدمات مومنانه این خانه خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد «باب الحوائج(ع)» واقع در منطقه باقرشهر از مساجد موفق استان تهران است. از نقاط قوت این مسجد رونق حضور نوجوانان در این مسجد است و فعالیت های مختلف آن اعم از خدمات اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و خانواده محور با استقبال اهالی محله روبرو می شود.

 

حجت الاسلام«مصطفی نصری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد باب الحوائج(ع) واقع در باقرشهر، اظهار کرد: محور فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الحوائج(ع) در چهار موضوع آموزشی، تربیتی، هوش کلامی و قرآنی است و فعالیت های این مسجد برای سه مقطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه ریزی می شود.

 

امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) بیان کرد: رویکرد این مسجد تقویت نونهالان در محور قرآنی و تقویت نوجوانان در محور مهارتی و جوانان در بحث اعتقادی است؛ فعالیت های جهادی در حوزه های مختلف نیز توسط بچه های این مسجد انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: نگاه کلان ما در مسجد و کانون فرهنگی هنری باب الحوائج(ع)، «خانواده محوری» است، تا خانواده ها با اهداف فرهنگی تربیت فرزند، آشنا شوند؛ همین جهت ما در طرح های آموزشی، فرهنگی و برنامه های مختلفی که برای نوجوانان و کودکان در مسجد اجرا می‌ کنیم، با خانواده‌ها هم‌اندیشی داریم.

حمایت از محرومان

وی به رویکردها و برنامه های مسجد باب الحوائج(ع) در حمایت از محرومان اشاره کرد و گفت: مسجد ۵۰۰ خانواده محروم و نیازمند را تحت پوشش دارد و در مواردی که نیاز و احتیاج به کمک دارند، ما به آنها خدمات ارایه می دهیم، به عنوان مثال در قالب پویشی ۵۰۰ بسته ارزاق برای کل منطقه کهریزک تهیه و توزیع کردیم و به ۳۰ خانواده نیازمند و محروم هم به صورت ماهیانه به طور ثابت خدمت رسانی می کنیم. همچنین با همکاری مسجدی ها برای دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر تهیه و توزیع می کنیم.

 

پخش برنامه های مسجد در رسانه ملی

حجت الاسلام نصری با اشاره به همکاری این مسجد با آموزش و پرورش و شهرداری در اجرای برنامه ها گفت: راهبرد مسجد حضرت باب الحوائج(ع) مسجدمحوری در منطقه باقرشهر است در همین زمینه موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده ایم که یکی از دستاوردهای ما مشارکت اهالی محله در تهیه و توزیع کمک های مردمی در سطح منطقه است، بدون آنکه دستگاه و نهادی به ما کمک داشته باشد. همچنین برنامه های مسجد در محورهای مختلف خدمات اجتماعی و فعالیت های فرهنگی در رسانه ها از جمله دو برنامه «در شهر» و «در استان» صدا و سیما پخش شد.

 

کد خبر 1221451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha