قدرت دفاعی ایران اجازه   دخالت عوامل بیگانه برای ایجاد آشوب در منطقه را نخواهد داد

حجت الاسلام سیادت توانمندی سپاه در از بین بردن تهدیدات گروهک ها از داخل مرزهای کشور را ستود و گفت: قدرت دفاعی ایران اجازه هیچ گونه فرصت طلبی و دخالت عوامل بیگانه برای ایجاد آشوب در منطقه را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱5مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با تفسیر آیه (91)سوره «مائده»، گفت: «انسان های باتقوا، اهل کینه و دشمنی نیستند، بلکه اهل محبت و گذشت بوده و شیطان می خواهد بین شما کینه و دشمنی اندازد».

امام جمعه پاتاوه به استناد سخنی از امام علی (ع) به عوامل رفع کینه اشاره و افزود: دنیا کوچک تر، حقیرتر و ناچیزتر از آن است که در آن از کینه ها پیروی شود.

 

وی عوامل رفع کینه را یادآور شد و ادامه داد: هدیه دادن به همدیگر که به فرموده رسول اکرم(ص) «هدیه به همدیگر دادن کینه ها را از بین می برد»، اما عاقبت کینه همان طوری که امام علی علیه السلام فرمودند«قلب های خود را از کینه های نهانی پاک کنید، که آن یک بیماری مهلک همانند وبا است.»

 

حجت الاسلام سیادت همچنین به عامل کینه ازلسان مبارک امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: «نه با بردبار دانا جدال کن و نه با سفیه و نادان، چرا که انسان بردبار کینه شما را در دل می گیرد و سفیه و نادان به آزارت دست می زند».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز، ابتدا با تبریک آغاز هفته وحدت، به سخنان گهربار پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امامین انقلاب اشاره و عنوان کرد: «وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.کسانی که مخالف با اسلام هستند و می خواهند بین برادرهای شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، اینها خیرخواه شیعه و سنی نیستند، اما دشمن مشترک داریم و باید باهم به این دشمن مشترک حمله کنیم».

 

وی افزود: دو دلیل عمده و کلی در مقابل وحدت وجود دارد، در وهله نخست عامل درونی، تعصب های ما و عامل بیرونی هم دست مغرض تفرقه افکن دشمنان اسلام است.نباید از دو عامل مخرب، رسانه های معاند و فضای مجازی غفلت کرد.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی، محورهای بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های افسری در هفته گذشته را یادآور شد و گفت: برکات عظیم ورود و حضور جوانان در عرصه های مختلف، تبلیغات دشمن علیه واقعیت وضعیت جوانان ایران، تقویت نیروهای مسلح، تقویت کشور است.

 

خطیب جمعه پاتاوه ابعاد دوگانه قدرت دفاعی-امنیتی درون زا را امتیاز بزرگ کشور دانست و یادآور شد: کسی که به نیروی خارجی متکی است، همان نیروی خارجی او را در روز مبادا تنها خواهد گذاشت.

 

وی تضعیف نیروهای مسلح را تضعیف امنیت کشور دانست و ادامه داد: مظلومان نخست این حوادث، آشوب و فتنه دشمنان، سازمان انتظامی، بسیج و ملت ایران هستند.

 

حجت الاسلام سیادت ایستادگی همیشگی ملت ایران در برابر حوادث برنامه ریزی شده از طرف دشمنان از جمله آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و دنباله روهای آنها را ستود و افزود: تفاوت اغتشاشات در ایران با سایر اغتشاشات، متوقف کردن ملت ایران، هدف اصلی دشمن از این حوادث است.

 

امام جمعه پاتاوه برخورد متناسب با اغتشاشگران را ضروری و لازم دانست و گفت: به حمدالله با سیل ده ها میلیونی مردم انقلابی، آشوبگران و دشمنان خارجی و داخلی نابود و به فنا رفتند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله مقتدرانه موشکی سپاه قهرمان به اهداف تروریست های تجزیه طلب در شمال عراق اشاره و تصریح کرد: اهداف ایران از پاسخ کوبنده به تروریست های تجزیه طلب و حمله مقتدرانه موشکی سپاه قهرمان به گروهک تروریستی «کومله» از اقلیم شمال عراق-آتش پرحجم و ترکیبی موشک های نقطه زن و پهبادهای تهاجمی و انهدامی مورد اصابت قرار داد که به گفته سپاه پاسداران در نتیجه این حملات، خسارت و تلفات جدی به تروریست ها وارد شد.

 

حجت الاسلام سیادت ضمن تشکر و حمایت از حمله قاطعانه سپاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران به مقر تجزیه طلبان شمال عراق و آرزوی موفقیت برای نیروهای مسلح کشورمان، هدف اصلی این عملیان غرورآفرین را صدور پیام قاطع برای دشمنان دانست و افزود: این نشان دهنده اشراف اطلاعاتی دقیق و کافی سپاه پاسداران از مراکز تجمع و مقرهای مورد استفاده گروهک ها است.

 

امام جمعه پاتاوه توانمندی سپاه در از بین بردن تهدیدات این گروهک ها از داخل مرزهای کشور را ستود و خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی بزرگ ایران اجازه هیچ گونه فرصت طلبی و دخالت عوامل بیگانه برای ایجاد آشوب در منطقه در راستای اهداف شوم خود علیه تمامیت ارضی و اتحاد ملی ایران را نخواهد داد.

 

وی تصریح کرد: این یک نوع پیام هشدار به ترکیه و آذربایجان که گاهی در مرزهای غربی ما مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به بعضی تحرکات می کنند، است تا متوجه باشند که ایران انقلابی بر سر منافع ملی و امنیت خود با هیچ کسی شوخی ندارد.

کد خبر 1221464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha