تربیت نسل نو در مکتب امام زمان خنثی کننده توطئه های دشمن است

حجت الاسلام هاشمی، با اشاره به اینکه دشمن امروز نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده است، گفت: تربیت نسل نو در مکتب امام زمان(عج) خنثی کننده توطئه های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام《هبت اله هاشمی》، امروز (15 مهرماه)  در اجتماع بیعت با امام زمان (عج)  که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در تپه شهدای خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، با اشاره به سخنی از شیخ طوسی «الإِمامُ لُطْفٌ فَیَجِبُ نَصْبُهُ عَلَی‌اللّهِ تَعالی تَحْصِیلاً لِلْغَرَضِ وَ وُجُودُهُ لُطْفٌ وَ تَصَرُّفُهُ لُطْفٌ آخَرُ وَ عَدَمُهُ مِنّا» اظهار داشت: علت اصلی استمرار غیبت امام عصر (عج) فراهم نشدن زمینه ظهور ایشان توسط مردم است.

 

 مدیرکل بنیاد شهید و  ایثارگران لرستان وجود امام زمان را لطف دانست و افزود: عدم تصرف او از ناحیه ماست،  «و عدمه منّا» یعنی تصرف نکردن امام (ع) از ناحیه ما؛ چون لطف از طرف خدا آن است که امام را معین فرماید و بشناساند و لطفی که بر مکلفان واجب است آن است که هر یک او را به دیگران بشناساند و ادله امامت او را بگوید و هیچکس مانع تصرف و تعلیم و تبلیغ سخنان او نشود.

 

وی بیان کرد: این امور که بر مردم واجب بود و نکردند موجب عدم تصرف او شد، نظیر آن است که خدا به هر کس دست و پا و چشم و گوش داد برای معیشت و از اینکه بداند ظالمی دست و پای او را خواهد بست و مانع دیدن و شنیدن او خواهد شد، از دادن دست و پا و چشم و گوش دریغ نخواهد کرد. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: اگر فساد در جامعه زیاد شده دلیل آن این است که هنوز نفهمیده‌ایم که در محضر امام عصر هستیم.

 

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: دختر، خواهر، جوان و نوجوان ما اگر در مکتب امام زمان تربیت شود به طور حتم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد از بین خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه هنوز به ضرورت حضور امام نرسیده‌ایم، افزود: وجود امام لطف است و نبود امام برای ما خسران است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه این روزها روزهایی است که دختران و جوانان ما باید یکدست و یکصدا ذکر یا اباصالح ادرکنی را صدا بزنند، گفت:  ایامی است که باید از همه وجود امام را مطالبه کنیم و مدینه فاضله‌ای که امام زمان با خود فراهم می‌کند تمام مشکلات را از بین خواهد برد.


گفتنی است، در این مراسم خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در این اجتماع ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر که موجب تفرقه و نفاق بین مردم شده است حمایت بیش از پیش  خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

کد خبر 1221478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha