اجرای طرح بینایی سنجی و غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد

به گفته صالحی، طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان برای ۸۰۰ دانش‌آموز نیازمند ۷ تا ۱۸ سال و طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان برای ۵۰۰ دانش آموز در بازه زمانی مهر تا بهمن ماه اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستاي ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجويان تحت حمایت كميته امداد اين طرح به عنوان يكي از طرح‌هاي مهم اداره بهداشت اجرا مي‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بيان اينكه بينايي سنجي علمي است كه در رابطه با مكانيزم ديدن، نقش مغز در ديدن و حل معايب غير طبيعي چشم بحث مي‌كند، گفت: برطرف كردن نارسايي‌هاي بينايي دانش‌آموزان یکی از اهداف اصلی اجراي اين طرح است.

 

وی، بررسي نارسايي‌هاي بينايي، تشخيص و تصحيح عيوب انكساري چشم، چگونگي تصحيح و بهبود چشم‌هاي آستيگمات و نامنظم يا داراي انحرافات آشكار و غير آشكار، تشخيص ديد غير طبيعي و بهبود آن توسط عدسي‌هاي مختلف و عينك، تشخيص ارتباط ضايعات بدني و مغزي با بينايي و چگونگي تاثيرات اين ضايعات بر بينايي از ديگر اهداف اجراي طرح محسوب مي‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان برای افراد ۷ تا ۱۸ سال اجرایی می‌شود، گفت: این طرح برای ۸۰۰ دانش‌آموز در بازه زمانی مهر تا بهمن ماه اجرایی می شود.

 

وی افزود: در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده این طرح از طریق مراکز طرف قرارداد و در سایر شهرهایی که مرکز مربوطه وجود ندارد از طریق مراجعه بینایی‌سنجی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از آغاز طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان عزیز تحت حمایت خبر داد و اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه سلامت، در کنار ارائه خدمات درمانی در بخش های مختلف به‌منظور ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و سلامت جامعه هدف این نهاد با نگاه پیشگیرانه در این بخش است.

 

وی افزود: اجرای طرح‌های بینایی‌سنجی، غربالگری بیماری سرطان، خدمات بهداشتی اردویی، بهداشت دهان و دندان و توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی از اقدامات مهم این نهاد در این بخش است.

 

صالحی با اشاره به اینکه از اول مهر امسال طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان عزیز تحت حمایت آغاز شده و تا بهمن ماه اجرای آن ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این طرح ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد را شامل می‌شود.

 

کد خبر 1221501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha