دانش آموزان در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب ثابت قدم هستند

مسئول دفتر بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قمصر کاشان گفت: ایستادگی و مقاومت دانش‌آموزان در دفاع مقدس فراموش نشدنی است و این قشر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند و امروز هم دانش آموزان در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب ثابت قدم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، اصغر صدوقی در مراسم گشایش دفتر بسیج دانش آموزی دبیرستان پسرانه سما دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: امروز با توجه به نقشه دشمنان برای نابودی ایران اسلامی وظیفه همه ما دفاع از اعتقادات و ارزش هایمان است.

 

 

مسئول دفتر بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر قمصر کاشان افزود: ایستادگی و مقاومت دانش‌آموزان در دفاع مقدس فراموش نشدنی است و این قشر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند و امروز هم دانش آموزان در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب ثابت قدم هستند.

 

 

صدوقی به پیشینه تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه های مقاومت در مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، کارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت.

 

 

وی ادامه داد: با واگذاری مسئولیت بسیج به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، پایگاه های مقاومت بسیج در مدارس نیز همچون دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل فعال شدند که در این میان نقش معلمان و فرهنگیان بسیجی ستودنی است. 

 

 

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به دفعات مکرر به جبهه‌ها اعزام شدند که بیش از ۳۶ هزار نفر شهید و مفقود الاثر، دو هزارو ۸۵۳ نفر جانباز و دو هزارو ۴۳۳ نفر آزاده تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران کردند.

 

 

شایان ذکر است؛ دفتر بسیج دانش آموزی دبیرستان پسرانه سما دانشگاه آزاد اسلامی کاشان صبح امروز (شنبه ۱۶ مهر) با حضور جمعی از دانش آموزان و مسئولان در این دبیرستان افتتاح شد.

 

 

کد خبر 1221506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha