۱۱۵ پروژه در روز روستا و عشایر  به بهره‌برداری می‌رسد

هاشمی از افتتاح و بهره برداری از ۱۱۵ پروژه به مناسبت روز روستا و عشایر با اعتباری ۱۰۹۰ میلیارد ریال از سوی دستگاه‌های اجرایی استان و دهیاری‌ها در ۲۰۴ روستای و منطقه عشایری خراسان جنوبی خبر داد.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در خصوص مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده جهت اجرا در روز روستا و عشایر اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های روستایی با حضور استاندار و از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی با ریاست جمهور در روز روستا و عشایر از جمله برنامه های این روز است.

 

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی به منظور برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر و همچنین ارائه دستاوردهای دولت سیزدهم از سوی دستگاه های اجرایی استان همزمان با روز روستا و عشایر در دستور کار است.

 

هاشمی تقدیر از دهیاران منتخب استان در همایش روز روستا و عشایر از سوی استاندار، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان روستایی در حاشیه همایش با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به همزمانی روز روستا و عشایر با روز جهانی کودک را از دیگر برنامه های روز روستا و عشایر استان عنوان کرد.

 

وی از وجود یک هزار و 776 آبادی دارای سکنه در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تعداد کل جمعیت روستایی استان 304 هزار و 847 نفر هستند که تعداد 949 روستای استان دارای دهیاری است.

 

وی با بیان اینکه پیگیری تخصیص، جذب و توزیع اعتبارات مربوط به امور روستایی از طریق منابع مختلف اعتباری، هماهنگی و پیگیری جرای تفاهم نامه های مشترک مرتبط با امور روستاها، برنامه‌ریزی و نظارت در راستای تحقق و ارتقای توسعه پایدار روستایی از جمله مهم ترین وظایف، رسالت و اهداف دفتر امور روستایی و شوراها عنوان کرد و گفت: نظارت بر فرآیند تهیه بودجه سالیانه و حسابرسی دهیاری‌های استان، بررسی شرایط اعطای مجوز تأسیس دهیاری‌ها، پیگیری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و وام های خرد جهت توسعه اشتغال روستایی پیگیری تأمین ماشین آلات عمرانی و خدمات روستاها از دیگر وظایف این دفتر است.

 

هاشمی از افتتاح و بهره برداری از 115 پروژه به مناسبت روز روستا و عشایر با اعتباری 1090 میلیارد ریال از سوی دستگاه‌های اجرایی استان و دهیاری‌ها در 204 روستای و منطقه عشایری استان خراسان جنوبی خبر داد.

 

۱۵ مهر ماه در تقویم ایرانی با مصوبه عالی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1221547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha