بسیاری از کارکنان نیروی انتظامی از بچه‌های مسجد هستند/مسجدمحوری در ناجا رسمیت بیابد

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه مسجد مرکز مهم تربیت نیروهای انقلابی است، گفت: بسیاری از اعضای خانواده بزرگ نیروی انتظامی از بچه‌های مسجد هستند؛ این نیرو باید در انجام ماموریت‌های خود مسجدمحوری را رسمیت ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا ادیانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نهضت بازگشت به مسجد نیازمند همکاری همه دستگاه ها است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در انجام ماموریت های خود باید مسجدمحوری را رسمیت ببخشد و در تمام سطوح به آن عمل کند. سایر نیروهای نظامی و نیز دیگر دستگاه ها باید چنین رویکردی داشته باشند.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور افزود: مسجد مرکز مهم تربیت نیروهای انقلابی است و بسیاری از اعضای خانواده بزرگ نیروی انتظامی از بچه های مسجد هستند و همه روزه با اتمام خدمت‌ در یگان محل ماموریت‌شان در مساجد حضور می‌یابند. اگر کارکنان دیگر دستگاه ها نیز چنین روحیه و پیشینه ای داشته باشند، نهضت بازگشت به مسجد عملی می شود.

 

وی تصریح کرد: البته این نوع همکاری نباید موجب خدشه‌دار شدن ماهیت مردمی مساجد شود، چنان که ما در نیروی انتظامی هیچ یک از فعالیت های اعتقادی و مذهبی را بر کارکنان، اجبار نکرده ایم. مسجد باید رویکرد مردمی خود را حفظ کند تا حامیان کشور و نظام از دل مساجد برخیزند.

 

حجت الاسلام ادیانی اضافه کرد: در مقابله با اغتشاشات اخیر که توسط سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و بازمانده های ساواک و رژیم مخلوع طاغوت در کشور ایجاد شد، اهالی مساجد آماده‌باش کامل بودند تا با همکاری نیروی انتظامی در تامین امنیت و مقابله با آشوب های طراحی شده اقدام کنند. این کارکردها جلوه هایی از نهضت بازگشت به مسجد است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر مساجد در راس برنامه ها باشند آنگاه مدیران و مسئولان هم انگیزه گزارش کار خود در مساجد را می یابند و فرصت حل مشکلات مردم در چنین فضایی بهتر و بیشتر فراهم می شود.

 

کد خبر 1221595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha