نسل جوان به مهارت زندگی نیازمند است

کارشناس حجاب و خانواده با بیان اینکه عامل اقتدار هر ملتی نسل سالم برخوردار از سلامت اخلاق و روان است، گفت: نسل جوان به مهارت زندگی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  «معصومه بارانی» کارشنان تخصصی حجاب و خانواده، امروز(27 تیر) در همایش زن ایرانی الگوی سوم زنان  جهان، گفت: امروز در دنیایی بسیار پیچیده زندگی می کنیم که غیر از موهبت های تکنولوژی اتفاقات زیادی در دنیای امروز رخ داده اس که کار را برای ما سخت کرده است.

 

وی افزود: در دنیای امروز در هر دین و آیینی جهت برخورداری از اقتدار، استقلال و آزادی نیازمند نسل جوانی با سه خصوصیت سلامت جسم، روان و اخلاق هستیم.

 

بارانی  با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: دشمن در هجمه های فرهنگی به دنبال گرفتن سلامت جسم، روان و اخلاق از نسل جوان  است.

 

وی، با اشاره به مشخصه های جنگ نرم، بیان کرد: قدمت جنگ نرم به تاریخ خلقت انسان و رانده شدن شیطان بر می گردد و وسعت آن همه گستره جهان را شامل می شود.

 

این کارشناس، با بیان اینکه نادیده گرفتن  وسعت و قدرت جنگ نرم موجب پیشرفت توطئه های دشمنان می شود، ابراز کرد: وقتی جنگ جهانی است، مقابله منطقه ای به جایی نخواهد رسید.

 

بارانی اذعان داشت:  تزکیه نفس محوری ترین راهبرد برای تربیت نسل جوان و نوجوان است.

 

وی تصریح کرد: کنار زدن اخلاق، حرمت،شرافت انسانی، حجاب و عفاف، از توطئه های فرهنگی دشمنان است.

 

این کارشناس با تاکید به اینکه باید افراد جامعه را از هجوم دشمنان آگاه کرد: دشمن به این اصل پی برده است که خانواده ها جای تربیت نسل است و امروز خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است.

 

بارانی با بیان اینکه امروز خانواده سنگری است که بخشی از آن را دشمن گرفته است، افزود: باید با هوشیاری، احیای سنت ها و حفظ حرمت  این بخش را از دشمن پس گرفته و تلاش شود مسئولیت را به بچه ها یاد دهیم.

 

وی ادامه داد: سیستم آموزشی ما باید به سمتی حرکت کند که به جای سیتیم خدمت رسان، به سیستم تربیت آدم مسئول تغییر یابد.

 

بارانی با بیان اینکه امروز نسل جوان به مهارت زندگی نیازمند است، بیان کرد:باید  سیستم آموزشی ما بتواند مهارت زندگی را به دختران و پسران آموزش دهد.

 

وی با بیان این كه جوانان و نوجوانان نقش مهمی در تعیین سرنوشت جامعه دارند، اظهار كرد: كار اصلی مدرسه، انتقال دانش و فرهنگ به دانش آموزان و اجتماعی كردن افراد است.

کد خبر 1221615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha