کانون‌ های مساجد زمینه‌ ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند

احمدی گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری «پیام احمدی» امروز (شنبه ۱۶ مهر) در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد کانون های مساجد استان که به مناسبت ۱۹ مهرماه در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ بسترساز رشد و توسعه در هر جامعه‌ای است و فعالیت ‌های فرهنگی تضمینی بر تقویت و ارتقای فرهنگ جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

 

وی ابراز کرد: بی‌شک برای ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی متولیان امر و دستگاه های فرهنگی باید بتوانند در این حوزه فعالیت کنند.

 

احمدی تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی در کشور است تا اعضای این کانون‌ ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

وی افزود: اهمیت کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد بگونه‌ای است که مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در توصیه‌های ارزشمند در مورد کانون ‌ها بیان کردند «من سفارش می‌کنم کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید ...» و بی‌شک این سخن ارزشمند نقشه راهی برای فعالیت‌ های کانون ‌های مساجد به شمار می‌رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توجه به تنوع برنامه‌ها و اجرای برنامه برای رده ‌های مختلف سنی را از نقاط مثبت کانون‌ های مساجد در این استان دانست و بر لزوم جذب کودکان در کانون ‌های مساجد تاکید کرد.

 

احمدی خاطرنشان کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری را احیا کننده نقش واقعی مساجد در جامعه دانست و اضافه کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری باید افراد مختلف جامعه را به سمت مساجد جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون ‌های مساجد در ایام شیوع کرونا همچون بسیاری از مراکز تعطیل و مانند برخی کسب و کارها متضرر شدند، اعلام کرد: علیرغم همه سختی‌ها اما کانون ‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و مناسبتی ادامه دادند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری شناسایی نیازمندان و حمایت از آنها با توزیع بسته‌های معیشتی توسط خیرین، ضدعفونی معابر، آگاه ‌سازی خانواده‌ها در خصوص مقابله با ویروس کرونا و مواردی از این قبیل را از فعالیت‌های کانون ‌های مساجد در ایام شیوع کرونا خواند.

 

احمدی با تاکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری باید مورد توجه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد باشد، اضافه کرد: وجود تعامل و همدلی بین بچه‌ های مسجدی نیز از نکات مثبت کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد است که بین اعضای کانون ‌های مساجد استان حاکم است.

 

کد خبر 1221636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha