استفاده از ظرفیت های دولتی و خصوصی، فرهنگسازی و اقناع نخبگان برای  افزایش جمعیت

در نشست قرارگاه جمعیت و خانواده استان کرمان با اشاره به هزینه های بالای ناباروری بر سه موضوع مهم استفاده از ظرفیت های دولتی و خصوصی، فرهنگسازی و اقناع نخبگان برای افزایش جمعیت هم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، شنبه(۱۶ مهر) در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده؛ بر ضرورت کمک به ازدواج آسان با استفاده از ظرفیت دستگاه های اداری تاکید و بیان کرد: مدیران دستگاه های خدمات ده از جمله بانک ها نیز باید در این زمينه کمک کنند‌.

 


 

استاندار کرمان سپس با اشاره به اینکه هزینه های درمان ناباروری به شدت بالا است‌؛ افزود: امکانات و ظرفیت های قانونی بررسی شود تا خانواده ها در این باره نگرانی نداشته باشند.

 


 

وی همچنین بررسی آمارهای فعلی از میزان ناباروری، زاد و ولد و...را برای اتخاذ تصمیمات صحیح حائز اهمیت دانست و گفت: مشکل ناباروری در استان اگر حل شود که کار سختی هم نیست و امکانات پزشکی درمانی فراهم و مسئله وام را هم حل کنیم بخشی از مشکل متقاضیان حل می شود.

 


 

استاندار کرمان افزایش مراجعه به مراکز ناباروری را نکته مهمی دانست و تاکید کرد: باید به افرادی که انگیزه باروری دارند کمک کرد.

 

 

وی در پایان گفت: باید شرکت های صنعتی و معدنی را جهت کمک به تامین هزینه ها پای کار آورد.

 

 

 

علی بابایی، فرماندار کرمان هم اظهار کرد: ریشه بخش زیادی از مشکلات، فرهنگی است که دستگاه های فرهنگی باید پا به کار شوند زیرا اتفاقاً بخشی از جامعه که تمکن مالی خوبی هم دارند تک فرزندی هستند.

 

 

مریم السادات طباطبایی، سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان مسئله "اقناع نخبگان" از جمله برخی از اساتید دانشگاه را موضوع مهمی در راستای سیاست های افزایش جمعیت قلمداد کرد و گفت: این اقناع سازی باید به گونه ای باشد که نخبگان ما مُبلغ جمعیت، نه مانع باشند.

 

کد خبر 1221643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha