روستای دانش بنیان و مولد تقویت شود

قناعت با تأکید بر تقویت روستای دانش بنیان و مولد، گفت: تولیدات روستایی خراسان جنوبی باید بر مبنای تولیدات دانش بنیانی باشد تا هم ارزش افزوده چندین برابری ایجاد و هم بازدهی مطلوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز (۱۶مهر) در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه روستایی و عشایری به مناسبت روز روستا و عشایر که در روستای علی آباد لوله شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: با استقرار دولت سیزدهم که دولت تعامل، کار و خدمت رسانی است در همین مدت کوتاه یکساله شاهد حرکت های جدیدی هستیم و دولتمردان خود را از جنس مردم می دانند و مشکلات مردم را در بازیدهای میدانی رصد کرده و برای حل آن تصمیم گیری می کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نگاه بسیار متفاوت دولت سیزدهم به روستاها، ادامه داد: این دولت روستا را مبدأ استقلال جامعه و نقطه اتکا و خودکفایی کشور می داند و روستاییان الگوی جامع همه ارزش های دینی و ملی هستند و شایسته برخورداری از امکانات اولیه مانند جاده، مدرسه، بهداشت، مسکن مقاوم و زیرساخت های دیگر می باشند اما پیش از همه اینها نیازمند اشتغال و درآمد پایدار هستند تا در روستاها ماندگار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید محصولات کشاورزی استان جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد، بیان کرد: اما متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و وابسته که ایجادکننده مشاغل فراوان است هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم که باید توجه عمیق و آگاهانه به موصوع روستا شود.

 

قناعت به نقش کلیدی شعار سال جاری «تولید، دانش بنیان، کارآفرین» در پیشرفت کشور اشاره و گفت: در همین راستا می طلبد تولیدات روستایی ما بر مبنای تولیدات دانش بنیانی باشد تا هم ارزش افزوده چندین برابری ایجاد و هم بازدهی مطلوبی داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روستای دانش بنیان و مولد را باید تقویت کنیم، ادامه داد: روستا باید به جایی برسد که خودش تولیدکننده واقعی باشد و باعث نگهداشت جمعیت و کمک به تولید و پیشرفت استان کند.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی تحت مدیریت معاونت روستایی مناطق محروم رئیس جمهوری برای تقویت ظرفیت های روستایی، تصریح کرد: توجه دولت سیزدهم به موضوع روستا خاص و ویژه است.

 

قناعت در ادامه از شرایط خاص کشور و دشمنی دشمنان با ایران مستقل و مقتدر گفت و عنوان کرد: در طی یکسال اخیر ریل گذاری از تنبلی و نگاه به غرب به سمت توجه همه جانبه به تمام نقاط کشور و تلاش شبانه روی و تکیه به توانمندهای داخلی تغییر کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از ۹ سال در تیرماه ۱۴۰۱ سیر نزول کاهش ارزش پول ملی کشور متوقف شد چون پول بدون پشتوانه در این دولت چاپ نشده است، افزود: روند پیشرفت کشور خوب است که دشمن خودش را به آب و آتش می زند تا به هر بهانه‌ی مانع توسعه و پیشرفت ایران شود.

 

وی با تبریک و گرامیداشت هفته وحدت تأکید کرد: راهبرد اصلی در کشور حفظ وحدت بین تمام اقوام و مذاهب است که می تواند ما را در مقابل فتنه های دشمن بیمه کند و در خراسان جنوبی شاهد این وحدت بی نظیر هستیم که از این فرصت باید برای پیشرفت استان در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

 

قناعت به مدیران استان توصیه کرد تلاش برای وحدت حول محور ولایت و مصالح کشور داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان برای پیگیری برخی از درخواست های دهیار روستای علی‌آباد لوله (شهرک بعثت) بیرجند قول مساعد داد.

 

 

کد خبر 1221649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha