نمایشگاه «رنگین کمان کودکی» با ۱۴۳ اثر برگزیده برپا شد

نمایشگاه «رنگین کمان کودکی» با ۱۴۳ اثر برگزیده در نگارخانه محمدطاها در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمایشگاه آنلاینی با ۱۶۰ اثر منتخب در هفته ملی کودک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه نقاشی با عنوان «رنگین کمان کودکی» همزمان با روز جهانی کودک در نگارخانه محمد طاها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران افتتاح شد و به مدت یک ماه تا ۱۶ آبان میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها خواهد بود.

 

در این نمایشگاه که به مناسبت هفته ملی کودک برپا شده است،  143 اثر برگزیده­ از اعضای مراکز کانون سراسر کشور در هشت فراخوان­ بین‌­­المللی­ از کشورهای پرتغال، چین، رومانی و ژاپن در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰-۱۴۰۱) به نمایش گذاشته شده است.

 

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد زمینه‌ حضور اعضای مراکز فرهنگی و هنری در عرصه‌های بین‌المللی،کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان، افزایش اعتماد به نفس اعضا، شناسایی و تشویق کودکان و نوجوانان مستعد در رشته‌های هنری هر سال در جشنواره‌­ های بین‌­المللی نقاشی حضوری پررنگ و فعال دارد.خوشبختانه تا کنون بسیاری از کودکان و نوجوانان ایرانی در این جشنواره های بین المللی حائز رتبه شدند.

 

نمایشگاه آنلاین با ۱۶ اثر برگزیده

علاوه بر نمایشگاه رنگین کمان کودکی، نمایشگاه آنلاینی نیز ترتیب داده شده است. آثار برگزیده اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی همزمان با هفته ملی کودک در قالب نمایشگاه آنلاین نیز نمایش داده می‌شود.

 

در این نمایشگاه آنلاین ۱۶۰ اثر برگزیده از آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور در مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی کشورهای فرانسه، ژاپن ،چین، پرتغال و رومانی که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار شده است به نمایش گذاشته می‌شود.موضوع این مسابقه‌های نقاشی «خانواده»، «زندگی روستایی و عشایری» و « بازی و شادی» بوده است.

 

گفتنی است، نمایشگاه رنگین کمان کودکی از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ از ۱۶ مهر تا ۱۶ آبان در نگارخانه محمدطاها در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.

 

لازم به ذکر است، برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار « حال خوش کودکی، رنگ  خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر  در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر  مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1221653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha