وضعیت زاد و ولد در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح شد

معادن بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وضعیت زاد و ولد در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، شنبه(۱۶ مهر) در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده؛ گزارشی از مسائل مرتبط با جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه کرد.

 


 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از جمعیت یک میلیون و ۳۷۷ هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه، ۶۸۷ هزار نفر را زنان تشکیل می دهند که حدود ۴۶۴ هزار نفر آنان در سن باروری(۱۰ تا ۵۴ سال ) قرار دارند.

 

 

وی با بیان اینکه در میان جمعیت زنان در سن باروری، زنان همسردار بسیار اهمیت دارند که ۲۷۱ هزار نفر هستند؛ گفت: نرخ باروری در سال ۹۹ حدود ۱.۶ بوده و در سال گذشته هم تغییر نکرده و نرخ کشوری هم همین است.

 

 

دکتر بارونی با افزودن این نکته که مقام معظم رهبری بر نرخ جانشینی تاکید دارند که ۲.۱ است؛ ادامه داد: سال ۹۹ در استان ۱۸ هزار و ۷۸۱ موالید داشتیم که در ۱۴۰۰ این آمار، ۶ دهم افزایش داشته و به ۱۸ هزار و
۸۹۲ نفر رسید.

 

 

وی با مقایسه آمار موالید در دو ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: آمار سال گذشته در حالی ۹ هزار و ۱۲۸ نفر بود که امسال به ۸ هزار و ۲۳۱ نفر کاهش پیدا کرده است‌.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تعداد زایمان ها در ۶ ماهه اول سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ مورد بوده که امسال به ۸ هزار و ۹۴ مورد رسیده است و تعداد تولد زنده در ۶ ماهه پارسال ۹ هزار و ۵۶ نفر بود که در ۶ ماهه امسال با ۸۹۵ مورد کاهش به با ۸ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است‌.

 

 

وی علت کاهش زایمان را چند فاکتوری و در حال بررسی دانست و افزود: البته این آمارها باید با آمار ثبت احوال هم تطبیق و آنالیز شود.

کد خبر 1221657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha