بخش درمان ناباروری بیمارستان افضلی پور  نیاز فوری به گسترش فضای فیزیکی دارد

دکتر میرشکاری گفت: نیاز فوری به کمک مالی داریم تا فضای فیزیکی بخش ناباروری را افزایش بدهیم که روی کمک دولتی نمی توانیم حساب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ تورج رضا میرشکاری، شنبه(۱۶ مهر) در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده؛ گفت: نرخ ناباروری در جهان ۱۳.۸ و در کشور ما در سال های اخیر ۱۵ درصد بوده که اکنون در حال نزدیک شدن به ۲۰ درصد است.
 

 

 

پاتولوژیست و متخصص ناباروری با بیان اينکه این آمار به دلایل مختلف در جهان و ایران در حال افزایش‌ است؛ گفت: از هر ۵ زوج یک زوج با مشکل باروری مواجه است و ۳ تا ۳ و نیم میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد.

 


 

وی فست فودها را دشمن باروری دانست و عوامل محیطی دیگری از جمله اشعه تلفن همراه، آلاینده های زیست محیطی و... را تاثیرگذار بر ناباروری دانست و تاکید کرد: باید در زمینه پیشگیری و آگاهی دهی به اجتماع هم کار کرد.



 

این متخصص ناباروری با تاکید بر اینکه باید اقداماتی کرد که این افراد به چرخه باروری وارد شوند؛ افزود: ما آمادگی داریم در ۵ درصد جمعیت ناباروری استان با استفاده از روش های درمانی باروری از جمله IVF کمک کنیم اما شرط آن امکاناتی است که حاکمیت باید به بخش ناباروری‌ تزریق کند.

 

 

 

وی اظهار کرد: روزانه ۷ تا ۸ مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری بیمارستان افضلی پور داریم اما خدمات ناباروری فوق العاده گران است ‌و حداقل ۱۵ میلیون تومان هزینه دولتی دارد برای هر بار که فرد می خواهد در سیکل درمان وارد می شود و این در حالی است که برای برخی یکبار جواب نمی دهد و چند بار باید وارد این سیکل شود.

 

 

میرشکاری به طرح حمایت از زوج های نابارور اشاره و بیان کرد: در این طرح قبلاً ۸۵ درصد کُدهای خدمتی به عهده دولت بود اما الان بیمه ها جایگزین شدند در حالیکه میزان پوشش خدمات بیمه کم است.

 

 

 

وی در خطاب به استاندار کرمان گفت: نیاز فوری به کمک مالی داریم تا فضای فیزیکی بخش ناباروری را افزایش بدهیم که روی کمک دولتی نمی توانیم حساب کنیم.

کد خبر 1221676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha