دوکوهک رامهرمز به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزیده شدن روستای دوکوهک رامهرمز در هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر و دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب پس از بررسی آثار، از بین روستاهای شرکت‌کننده ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده کشوری انتخاب شد که روستای دوکوهک رامهرمز یکی از این روستاهای برگزیده است.

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج امروز شنبه (۱۶ مهر) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق کم‌برخوردار و گسترش عدالت فرهنگی یکی از اولویت‌های این اداره کل است اظهار کرد: جشنواره روستاها و عشایر به عنوان یک حرکت پویا و تاثیرگذار از جمله اقدامات مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح‌های ترویج کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در این جشنواره، تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری، خلاقانه و بدیع در حوزه کتابخوانی از جمله محورهای این جشنواره قرار می‌گیرد.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از کسب این مقام در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تصریح کرد: خوزستان در چهارمین دوره این جشنواره نیز توانست روستای باصدی شهرستان رامهرمز را به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب در بین روستاهای کشوری معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج خاطر نشان کرد: با توجه به استمرار و علاقه‌مندی این جشنواره در حوزه روستاها درصدد هستیم اولین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را درسطح استانی برگزار کنیم.

 

وی با توضیح اینکه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی از امسال به دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی واگذار شده است عنوان کرد: با توجه به رویکرد و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دفتر مجامع قرار است آیین پایانی این جشنواره در هر ۱۰ روستای برگزیده کشوری به شیوه جداگانه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان یاد آور شد: تاریخ پیشنهادی این اداره کل برای برگزاری آیین روستای برگزیده دوکوهک آبان ماه است.

 

کد خبر 1221766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha