سفر و دیدارهای رهبری با کردستانی‌ها بیانگر علاقه ایشان به قوم کُرد است

غریبی گفت: مقام معظم رهبری پدر معنوی کل کشور هستند و همیشه صلاح و نیکی این آب و خاک و مردمان شریف آن را می‌خواهند و به کرات از استان کردستان و قوم کرد تعریف و تمجید کرده‌اند.

«رحمان غریبی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پدر معنوی کل کشور هستند و همیشه صلاح و نیکی این آب و خاک و مردمان شریف آن را می‌خواهند و به کرات از استان کردستان و قوم کُرد تعریف و تمجید کرده‌اند.

 

 

کارشناس مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان و پژوهشگر و فعال عرصه دینی و فرهنگی در استان، با بیان اینکه معظم‌له دو بار در سال‌های 1360 و 1388 حضوری به استان کردستان سفر کرده‌اند، افزود: ایشان در سفرهای خود از قوم کُرد تعریف و تمجید کرده‌اند و این خود می رساند که رهبری چقدر به استان کردستان و قوم کُرد علاقمندند.

 

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود قوم کرد را از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به نظام اسلامی خوانده‌اند و معظم‌له یکبار دیگر بر سر ما منت گذاشته‌اند و ما را مورد تفقد و عنایت خود قرار داده‌اند بنابراین وظیفه ما مردم کردستان است که به نحو احسن و مطلوب امروز بتوانیم پاسخگوی عنایات معظم‌له باشیم.

 

 

غریبی یادآور شد: باید علاوه بر مردم کردستان که فرمایشات رهبری را سرمه دیدگان خود می‌کنند ادارات و نهادها هم با برگزاری همایش‌های علمی به بررسی این مهم بپردازند و نیز از تبلیغات محیطی به روش‌های مختلف برای انعکاس و نیز تبیین موضوع در جامعه استفاده کنند.

 

 

وی با بیان اینکه اکراد در طول تاریخ همیشه نشان داده‌اند که از اقوام غیور نه تنها ایران بلکه منطقه بوده‌اند و همیشه از آب و خاک خود دفاع نموده‌اند، افزود: گواه این امر هم استفاده از جنگجویی و غیرت آنها توسط پادشاهان گذشته در مرزهای مختلف ایران بوده است به طوریکه همیشه شاه عباس صفوی جهت جلوگیری از تصرف و نفوذ دشمنان در شرق، شمال غرب و غیره از نیروهای اکراد استفاده کرده است.

 

 

پژوهشگر مسائل دینی و فرهنگی کردستان تصریح کرد: کردها به اذعان میلیون‌ها نفر از آنها همیشه ایران را مهد قوم و تمدن کُرد دانسته و هیچ وقت خود را از آن جدا ندانسته‌اند و در هرجای منطقه که کردها زندگی می‌کنند خود را متعلق به ایران می‌دانند.

 

 

غریبی با عنوان اینکه عده‌ای شایعاتی مبنی بر تجزیه طلبی کردها مطرح می‌کنند، گفت: این کار دشمنان نظام و  مردم کشورمان است که می‌خواهند با این ترفند و حقه باعث ایجاد اختلاف بین مردم کردستان و ایران شوند که خوشبختانه اخیرا این نقشه آنها هم نقش بر آب شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به کرات چه در سفرهای خود به کردستان و چه در دیدارهای مردمی که مردم کردستان خدمت ایشان رسیده‌اند و چه در مناسبت‌های مختلف، مردم کردستان را مورد عنایت و تفقد خود قرار داده اند که این باعث امتنان است و از نظر فقهی هم که مردم منطقه شافعی مذهب هستند براساس نصوص فقهی از جمله در شرح مسلم امام نووی و سایر ائمه این مذهب، تبعیت از حاکم وقت خود واجب است و می‌توانم بگویم که رهبری پدر معنوی تمام اقوام ایرانی است و بس.

 

 

کد خبر 1221767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha