سقف تسهیلات اشتغالزایی دانش بنیان ۳۰۰ میلیون تومان شد

کشاورز گفت: سقف تسهیلات پرداختی برای اشتغالزایی همچنان ۱۰۰ میلیون تومان است ولی تنها برای اشتغالزایی در رشته های دانش بنیان این سقف ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «علی اصغر کشاورز حسین آبادی» در دیدار مدیران کل کمیته امداد و زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین بیان کرد: تسهیلات اشتغال زایی براساس ضوابط قانونی پرداخت می شود از این رو مددجویانی که صلاحیت و شرایط قانونی را داشته باشند از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در این میان اگر مددجو فاقد مهارت و آموزش های لازم باشد این ظرفیت در کمیته امداد امام خمینی (ره) فراهم شده است تا دوره های آموزشی مهارت آموزی را طی کنند تا بتوانند با آگاهی بیشتری اشتغال مناسبی را فراهم کنند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنان 100 میلیون تومان است که تنها برای اشتغالزایی در رشته های دانش بنیان این سقف به 300 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

کشاورز حسین آبادی توضیح داد: اشتغالزایی در رشته های دانش بینان ضوابط و شرایطی دارد که به شرط تحقق شامل رشته های دامداری نیمه صنعتی، پرورش طیور، راه اندازی آموزشگاه های فنی و حرفه ای، ساخت مصنوعات فلزی،  ساخت مصنوعات چوبی، بسته بندی و بوجاری فرآوردهای گیاهان دارویی، تولید منسوجات، کشت گیاهان گلخانه ای، امور مکانیزاسیون کشاورزی و غیره می شود.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته تشویقی برای کارفرمایان دارد که براساس این بسته، سهم بیمه کارفرمای مددجویان بکارگیری شده تا 2 سال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: البته براساس این بسته تشویقی کار فرما می تواند پرداخت سهم بیمه کارفرکا را خود انجام دهد و به جای آن 100 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه را انتخاب کند.

 

وی یادآور شد: با توجه به ارتباط کمیته امداد امام خمینی (ره) با شرکت های مختلف صنعتی این آمادگی را داریم که نیروی کار را به این واحدها معرفی کنیم تا جریان تولید رونق داشته و زندگی مددجویان هم به سمت رشد و ارتقاء حرکت کند.

 

کد خبر 1221808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha