نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

«سرهنگ مهدی خمر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی به دو بخش شمال و جنوب تفکیک شده است؛ در حوزه شمال ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه داریم که از مقدار ۳۵۹ کیلومتر بزرگراه،۶۹۰ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۵۹۵ کیلومتر راه فرعی و ۸ هزار و ۸۴۲ کیلومتر راه روستایی هستند.

 

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقدامات خوبی در تسهیل راه های دو طرفه به بزرگراهها و یکطرفه شدن راه ها صورت گرفته اما با نرم کشوری فاصله داریم، یادآور شد: اجرای طرح ترافیکی، آموزش و کنترل ناوگان مسافری و باری و صدور و تعویض و تمدید دفترچه های ثبت ساعت ناوگان مسافری جزء وظایف پلیس راه است.

 

خمر با اشاره به اینکه عامل انسانی ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای نقش دارد، گفت: در تصادفات جاده ای در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داریم.

 

وی با اعلام اینکه  نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای سیستان و بلوچستان رخ می دهد، افزود: رانندگان خودرو با این تصور که به مقصد رسیده اند از تمرکز و دقت آنها به هنگام رانندگی کاسته می شود و به سرعت خود شتاب میدهند که زودتر به مقصد برسند و به همین دلیل نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای سیستان و بلوچستان رخ می دهد. 

کد خبر 1221825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha