کلیدی ترین موضوعات برای شناخت فرهنگ شیعی در ایران، واقعه عاشورا است

به گفته حجت الاسلام احمدی، فرهنگ تشیع در ایران، حول محوریت گفتمان کربلا و روایت‌های تاریخ‌مند آن شکل گرفته است و برای شناخت فرهنگ شیعی ایران، کلیدی‌ترین موضوعات، شناخت واقعه عاشورا و سنت‌های شکل گرفته پیرامون آن واقعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی صبح امروز در ستاد تجلیل از مساجد ، هیئات ، خادمان اهل بیت (علیه السلام) ، موکب داران و خیرین در محل اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: ملت ایران از مکتب عاشورا الگو گرفتند که در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس جوانان خود را در قالب نیروهای بسیجی راهی جبهه های حق علیه باطل کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: عزاداری محرم برای شیعیان، همواره یکی از کانون‌های اصلی دینداری بوده است و طریقی برای جامعه‌پذیری دینی نسل جدید و بستر بازتولید جهان اجتماعی دینی آنان به شمار می‌آید.

 

وی با تاکید بر اینکه زلف ملت ایران با مکتب عاشورا و قیام کربلا گره خورده است، افزود: ملت و مملکت ایران با دیدگاه عاشورایی زنده است و همچنان نیز با این شور و شعور حسینی در مقابله با تمامی تهدیدات و نقشه های دشمنان پاینده و مقاوم به حیات قدرتمندانه، باعزت و مستقل و سربلند خود ادامه خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: در واقع فرهنگ تشیع در ایران و سایر نقاط شیعه‌نشین، حول محوریت گفتمان کربلا و روایت‌های تاریخ‌مند آن شکل گرفته است و برای شناخت فرهنگ شیعی ایران، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعات، شناخت واقعه عاشورا و سنت‌های فرهنگی – دینی شکل گرفته پیرامون آن واقعه عظیم تاریخی است.

 

احمدی درباره تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) گفت: این مراسم در راستای قدردانی از خادمین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، مساجد، هیئات ، موکب داران و خیرین در زنجان که درطول ایام عزاداری ماه محرم و صفر و ایام اربعین فعالیت های ویژه ای داشتند با حضور اقشار مختلف مردم و عموم علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1221832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha