وحدت در برابر استکبار جهانی از نشانه های مسلمانان است

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه اهل سنت و تشیع باید در انجام امور خیر،‌ یار و یاور یکدیگر باشند،‌ وحدت و انسجام در برابر دشمنان را یکی از نشانه‌های شیعه و سنی در مبارزه با استکبار جهانی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مولوی غلام‌حیدر فاروقی شامگاه شنبه (۱۶ مهر) در مراسم گرامیداشت آغاز هفته وحدت که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، در مسجد‌النبی (ص) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: «قرآن و پیامبر» از جمله مشترکات مسلمانان جهان است که با تاسی به آنها می‌توانیم به وحدت در مقابل استکبار جهانی برسیم.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر اینکه اهل سنت و تشیع باید در انجام امور خیر،‌ یار و یاور یکدیگر باشند،‌ وحدت و انسجام در برابر دشمنان را یکی از نشانه‌های شیعه و سنی در مبارزه با استکبار جهانی اعلام کرد.

 

وی همچنین با تاکید بر احترام متقابل به مقدسات یکدیگر،‌ ادامه داد: توهین و دشنام حرام است و اگر کسی توهین کرد،‌ باید مجازات دو نفر مساوی باشد.

 

مولوی فاروقی همچنین با تاکید بر پرهیز از بیان روایت‌های ضعیف در راستای جلوگیری از تفرقه یادآور شد: اختلاف و نزاع باعث از بین رفتن وحدت و مودت می‌شود.

 

همچنین حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم اتحاد بین مسلمانان را رمز نجات دنیای مسلمانان ذکر کرد و گفت: به طور قطع،‌ دنیای کفر از این اتحاد به ستوه می‌آید به همین دلیل هر روز، به دنبال نقشه و توطئه جدیدی برای از بین بردن وحدت مسلمانان است.

 

وی بر تقویت هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و ادامه داد: امروز امت نبوی بعد از رسول گرامی اسلام،‌ از درد «تفرقه» رنج می‌برد؛ بر همین اساس نیازمند اتحاد و انسجام بیشتری هستیم و در این میان،‌ عقلا و علمای امت اسلامی باید این موضوع را دریابند و برای آن راهکار پیدا کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه وحدت،‌ مهمترین عامل پیشرفت مادی و معنوی جوامع است و تفرقه در مقابل، مانع رشد است، یادآور شد: انسان آزاده‌ای همچون امام راحل ملتی را به حرکت درآورد و جلوی مستکبرین ایستاد در حالی که آنها می‌خواستند خاورمیانه جدیدی با زور در جهت تضعیف دنیای اسلام ایجاد کنند اما امت و علمای ما بصیرت دارند و هرگز گرفتار تزویر و فریب مستکبرین نشدند.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه متاسفانه دنیای اسلام گرفتار عمل نکردن به آیات قرآن است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی آمد و دوباره معیار اصلی، تبری و تولی و حب و بغض فی الله شد که در سطح داخلی و بین‌المللی اسلام را معیار قرار داد.

 

 

 

کد خبر 1221833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha