کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شیراز با اجرای طرح «حافظان شهر من»

قانع گفت: برگزاری موفق سه مرحله از طرح «حافظان شهر من» موجب کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در کلانشهر شیراز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی قانع، امروز یکشنبه (17 مهر) ضمن ابراز خرسندی از اجرای موفقیت آمیز طرح «حافظان شهر من» در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری موفق سه مرحله از این طرح موجب کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در کلانشهر شیراز شده است.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز آموزش و پیشگیری را در کاهش ۷۰ درصدی حریق مراتع موثر دانست و افزود: طرح «حافظان شهر من» از سال ۱۳۹۹ با هدف مقابله با آتش سوزی ‌های مراتع و فضای سبز توسط سازمان آتش ‌نشانی شیراز تدوین شد که به تصویب وزارت کشور رسید و دستورالعمل آن هم در سطح کشور اجرا شد و این طرح خوشبختانه با اموزش های خود در کاهش حریق مراتع و فضای سبز نقش موثری داشته است.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی شیراز سومین مرحله از این طرح را از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز کرد و ظرف 6 ماه به آگاهی رسانی عمومی، شناسایی نقاط پر خطر، بازدید های پیشگیرانه، آموزش های شهروندی، کشف به موقع حوادث، به روز رسانی تجهیزات و ماشین ‌آلات و علت یابی دقیق حریق در مراتع با مشارکت گسترده شهروندان و دستگاه های مربوطه را اجرا کرد.

قانع اثربخش ترین محور طرح «حافظان شهر من» را پیشگیری دانست و بیان کرد: نیروهای داوطلب تیم واکنش سریع و کارشناسان آموزش سازمان آتش ‌نشانی شیراز میان شهروندان و دستگاه های سازمان سیما و منظر، منابع طبیعی و پسماند حاضر شده و به ارائه آموزش های لازم پرداختند و وبینارهای آموزشی هم در فضای مجازی برای کاهش حوادث آتش سوزی در فضای سبز تلاش فراوانی به انجام رساندند.

وی اعلام کرد: بهره برداری از ایستگاه پارک کوهستانی «دراک» و نصب شیرهای هیدرانت در این محدوده از اقدامات مهم سازمان آتش ‌نشانی شیراز برای پوشش مناسب عملیات در مراتع بوده است و اقدام به موقع تیم های عملیاتی موجب کاهش خسارت ناشی از حوادث انسان ساخت خواهد شد.

کد خبر 1221928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha