۷۰ درصد از تاکسی های بجنورد فرسوده است

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: ۷۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی مرکز استان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

«حمیدرضا شافعی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: در شهر بجنورد 627 دستگاه تاکسی خطی در درون شهر و 70 دستگاه تاکسی در اطراف شهر نسبت به جابه جایی مسافران فعال است که در این زمینه، فرسودگی ناوگان سبب گلایه رانندگان و البته شهروندان شده است.

 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد با بیان اینکه هیچ تسهیلات ارزان قیمتی برای نوسازی تاکسی در نظر گرفته نشده است، گفت: رانندگان این ناوگان برای نوسازی باید خودرو را به صورت نقدی تامین کنند اما این امر در توان مالکان نیست.

 

شافعی با بیان اینکه در سال های اخیر برای نوسازی تاکسی هیچ کاری انجام نشده است، گفت: یک مشکل در سطح کشور، نبود خودرو برای جایگزینی تاکسی ها  است، در سال های گذشته پژو 405 و سمند به عنوان خودروی جایگزین تاکسی، شماره گذاری می شد اما دیگر اجازه نصب پلاک برای سمند داده نشد و مشکل دیگر، پرداخت نشدن تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی است.

 

وی گفت: در استان رایزنی هایی در حال انجام است که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد و در این زمینه مذاکراتی با صندوق کارآفرینی امید انجام شده که در صورت تایید تهران، تفاهمنامه اجرایی شود.

 

شافعی خاطرنشان کرد: در سال 96 نوسازی شماری از تاکسی ها در بجنورد انجام شد اما همان سال، نوسازی متوقف شد و تاکنون تسهیلاتی به این رانندگان پرداخت نشده است.

 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد اظهارداشت: وضعیت فرسودگی در تاکسی تلفنی ها بیشتر و مشکلات در این ناوگان بیشتر است، با توجه به پلاک سفید بودن این ناوگان، امکان پرداخت تسهیلات به خوبی میسر نبوده و از این رو فرسودگی در آن بیشتر است.

 

 

کد خبر 1222008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha