نمایشگاههای کتاب اهداف عرصه نشر و حوزه علميه را محقق می کنند

حجت الاسلام سبزیان گفت:همچنین اقدامی که اخیرا درباره نقد کتاب انجام شده، می تواند به غنای این نمایشگاه کمک کند، نمایشگاه های کتاب، پاتوق های فرهنگی سالانه ای هستند که بسیاری از اهداف عرصه نشر و حوزه علميه را محقق می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامي و در جمع خبرنگاران گفت: از اقدام ارزشمند حوزه علمیه خراسان در برپایی این نمایشگاه صمیمانه تشکر می کنیم، این نمایشگاه نتایج و دستاوردهای خوبی به دنبال دارد؛ اول اصل ارائه کتاب و آثار مرتبط با حوزه مورد نیاز طلاب و روحانیون است، و نکته دوم نمایشگاه کتاب می تواند پاتوقي برای ملاقات فرهنگیان و کتاب دوستان باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه طلاب با نویسندگان، ناشرین و تازه های نشر آشنا می شوند و تعامل شرکت کنندگان نمایشگاه با هم و گفتگو پیرامون آثار منتشره و حتی ضرورت آثاری که انتشار نیافته است از دیگر دستاوردهای نمایشگاه است.

 

وی ابراز کرد: ناشران بسیار می تواند منشاء اثر باشد و همچنین اقدامی که اخیرا درباره نقد کتاب انجام شده، می تواند به غنای این نمایشگاه کمک کند، نمایشگاه های کتاب، پاتوق های فرهنگی سالانه ای هستند که بسیاری از اهداف عرصه نشر و حوزه علميه را محقق می کنند.

 

حجت الاسلام سبزیان با خاطر نشان کردن اینکه حوزه علمیه خراسان هم به عنوان دومین حوزه جهان تشیع بسیاری از نیازهای عرصه نشر را می تواند رصد کند، افزود: انشالله حضور فرهیختگان طلاب و روحانیونی که در این مدت برگزاری نمایشگاه حضور دارند به این خروجی منتج شود که حوزه علمیه خراسان همانطور که پیشتاز در بین حوزه های علمیه است به عنوان مرکز علمی در جهان تشیع بتواند خروجی حوزه نشر را ارتقاء دهد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر نیز معاونت علمي در حوزه علمیه خراسان آثار خوبی منتشر کرده است. منتهی به لحاظ نیازهای روز جامعه باید توجه ویژه تر صورت گیرد و از درون نمایشگاه قطعا نیازهای جامعه مخصوصا بخش حوزوی می تواند احصا شود و متناسب با آن آثاری را ارائه کرد.

کد خبر 1222014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha