مساجد از مدارس غافل نشوند

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است، گفت: یک مدرسه نباید بی تفاوت نسبت به مسجد محله خود باشد و بر عکس؛ مساجد هم نباید از مدارس غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار ظهر امروز (۱۷ مهر) در جلسه برنامه ریزی اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و خانواده اظهار داشت: حدود یک ماه پیش جلسه ای در زمینه اجرای این طرح از ابتدای مهرماه برگزار شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: طرح پیوند مدرسه، مسجد و خانواده قابل تکمیل شدن است و این سه عنصر از عناصر تاثیرگذار در جامعه هستند که اگر در هر یک از این عناصر خلایی احساس کنیم نتیجه آن که شکاف هایی در تکامل و شکل گیری شخصیت دانش آموزان است در آینده مشاهده خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مساجد از توانمندی های خوبی برخوردار هستند و نهادهای مختلفی زیرنظر ائمه جماعات در مساجد فعالیت دارند،‌گفت: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و یک مدرسه نباید بی تفاوت نسبت به مسجد محله خود باشد و بر عکس؛ مساجد هم نباید از مدارس غافل شوند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه گفت: این طرح به صورت تفکیک شده چند سالی است که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در مدارس در حال اجرا است و برای تکمیل شدن آن نیاز به ورود نهادهای فرهنگی داریم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف ما از اجرای طرح این است که ارتباط بین مدارس و مساجد افزایش یابد و دانش آموزان با برنامه های مساجد و ائمه جماعت آشنا شوند.

 

وی به مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و افزود: این مسابقات در قالب برنامه شاد برای دانش آموزان برگزار کردیم که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت؛ وقتی دانش آموزان مورد تشویق مدارس و مساجد و خانواده قرار گیرند بازخورد آن را خواهیم دید.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه سال گذشته جشن تکلیف برای بیش از یک هزار دختر در استان برگزار کردیم، ادامه داد: انتظار می رود که به بحث برگزاری جشن تکلیف دختران نیز توجه شود تا با اهمیت حضور در مساجد و نقش ائمه جماعت و برنامه های آنان آشنا شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد داریم که در قالب یک اردو دانش آموزان را به سمت نماز جمعه و مصلی ها سوق دهیم.

 

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان یک ظرفیت ارزشمندی است، افزود: با استفاده از روانشناسان مذهبی و مشاورین مذهبی می توانیم بسیاری از آسیب ها را برای خانواده ها در این انجمن ها بیان کنیم؛ متاسفانه امروز فضای مجازی به یک شمشیر دولبه تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار بیان کرد: خانواده یک نهاد مقدسی است و مسجد تنها محل عبادت صرف نیست و نباید نسبت به آسیب هایی که پیرامونش می گذرد بی تفاوت باشد و هدف ما ورود به این قصه است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان گفت: مساجد حاشیه شهر و کم برخوردار را شناسایی کردیم و انتظار داریم تا یک تسهیل گری برای ورود به مدارس ایجاد شود تا این ارتباط ها افزایش یابد تا دیگر شاهد حوادث اخیر نباشیم.

 

 

 

کد خبر 1222040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha