انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا زنده است

کاربین با بیان‌اینکه به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است، گفت: انقلاب به مسیر خود با تمام ادامه خواهد داد و پرچم جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلیش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«محمد کاربین» شب گذشته(یکشنبه، ۱۷ مهر) در یادواره ۲۲ شهید اهل سنت بندر آستارا که در مسجد جامع روستای عباس‌آباد بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهارکرد: حضرت محمد(ص) رحمه‌للعالمین است.

 

رئیس مجمع بسیج بندر آستارا با بیان‌اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی است، افزود: حضرت محمد(ص) منادی وحدت جهان است و وحدت بزرگترین سرمایه جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

 

وی با اشاره به اینکه اسم محمد دارای بیشترین فراوانی در جهان است، تصریح‌کرد: امروز دشمنان در مقابل دین اسلام کم آورده‌اند که شروع به توهین به حضرت محمد(ص) می‌کنند و هر چقدر این کارشان را ادامه دهند به محبوبیت حضرت در بین جهانیان افزوده می‌شود.

 

کاربین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم مسلمان ایران از همه گروه‌های شیعه و سنی دست به دست هم دادند و مقابل دشمنان ایستادند.

 

رئیس مجمع بسیج بندر آستارا افزود: اهل سنت در دوران دفاع مقدس و در راستای ایجاد آرامش و آسایش کشور ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

 

وی با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ»«هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند»، ادامه داد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید راهشان را ادامه داده و به توصیه‌هایشان عمل کنیم.

 

کاربین با بیان‌اینکه به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است، خاطرنشان‌کرد: انقلاب به مسیر خود با تمام ادامه خواهد داد و پرچم جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلیش خواهد رسید.

 

*پیامبر رحمت بزرگترین نقطه اشتراک بین مسلمانان است

شیخ «عبدالله رنجبر» نیز در این آیین با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: دین اسلام دین عمل است.

 

امام‌ جمعه اهل سنت مسجد جامع عباس‌‌آباد بندر آستارا به مشترکات اهل تسنن و تشیع اشاره و تصریح‌کرد: اهل تسنن و شیعه مشترکاتی همچون خدا، رسول خدا و قرآن دارند و به این دلیل جای هیچ شک و شبهه‌ ای برای اختلاف و دوگانگی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته وحدت دل‌های مسلمین به هم نزدیک می‌شود هرچند که دل‌ها به یکدیگر نزدیک است، تصریح‌کرد: دشمنان از وحدت شیعه و سنی ترس دارند.

 

شیخ رنجبر، پیامبر رحمت و مهربانی را بزرگترین نقطه اشتراک بین مسلمانان دانست و خاطرنشان‌کرد: پیامبر گرامی اسلام برای همه عالمیان رحمت است.

 

امام‌ جمعه اهل سنت مسجد جامع عباس‌‌آباد بندر آستارا با بیان‌اینکه با وحدت وحدت گفتن وحدت ایجاد نمی‌شود و وحدت باید در عمل باشد، گفت: لازم است به صورت عملی در راستای نهادینه کردن وحدت گام برداریم.

 

شیخ رنجبر با اشاره به اینکه در گیلان و شهرستان آستارا اتحاد خوبی بین اهل تسنن و شیعه وجود دارد،خاطرنشان‌کرد: اهل تسنن و تشیع این استان به ویژه آستارا در کنار هم با وحدت و همدلی و آرامش زندگی می‌کنند و خوب و بد را به‌خوبی از هم تشخیص می‌دهند.

 

 

کد خبر 1222130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha