طرح" ژئو کدسازی" در  ۴۰۰ روستای گیلان اجرا می شود

هوشنگی از اجرای برنامه ژئو کدسازی در سطح ۴۰۰ روستای گیلان خبر داد و گفت: گیلان قابلیت خوبی در حوزه تجارت الکترونیک دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسین هوشنگی» شامگاه شنبه( ۱۷ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: شبکه پستی یکی از بزرگترین شبکه‌های ارتباطی و خدمات رسان است و در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشورها ایفا می‌کند.
 
مدیرکل پست استان گیلان کاهش ترددها و ایجاد ارزش افزوده برای بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر اهداف این نهاد خواند و عنوان کرد: ارسال امانات پستی جزو اولین ماموریت‌ها و پایه کار پست محسوب می‌شود اما این نهاد در حوزه خدمات نیابتی هم ورود کرده زیرا پست با تسهیل ارتباط بین مردم و دستگاه‌ها می‌تواند به نقش حقیقی خود به شکل کامل عمل کند.
 
هوشنگی تحت پوشش قرار دادن خدماتی نظیر امضای دیجیتال به عنوان یک سند رسمی را از جمله اهداف پیش روی پست دانست و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال پنج میلیون مرسوله به شبکه پستی گیلان ورود و خروج یافته که ۵۰ درصد آن امانت بوده است.
 
وی با بیان اینکه گیلان قابلیت خوبی در حوزه تجارت الکترونیک دارد اذعان کرد: از این ویژگی و با بازار الکترونیکی خوبی که فراهم شده می‌توان برای گسترش و تبلیغ صنایع دستی استان گیلان استفاده کرد.
 
مدیرکل پست استان گیلان با بیان اینکه سهم مرسولات دریافتی و ارسالی این نهاد در عرصه بین المللی حدود پنج هزار مرسوله است ابراز داشت: گیلان از این حیث هم ترافیک بسیار خوبی دارد و جزو پنج یا شش استان برتر کشور است. 
 
هوشنگی یکسان سازی و یکپارچه سازی اماکن را از جمله اولویت‌های شرکت ملی پست برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اضافه کرد: برنامه ژئو کدسازی شهری استان گیلان به اتمام رسیده و درصددیم همین اقدام را در سطح ۴۰۰ روستاها استان هم تا پایان سال به انجام برسانیم.
 
وی یادآور شد: در حوزه تجارت و کسب و کار الکترونیک همه پلتفرم هایی که دارای مجوز بوده و در کشور فعال هستند قابلیت همکاری با پست را دارند زیرا در حال حاضر با قاطعیت می‌توان گفت پست تنها زیرساخت لجستیک کشور محسوب می‌شود.
 
مدیرکل پست استان گیلان با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست درصدد تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی فرآیندها است اذعان کرد: یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت ارتباطات و فناوری نشانه استاندارد و سیستم یکپارچه سازی املاک کشور است.
 
هوشنگی با بیان اینکه در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در گیلان تهیه شده است افزود: اداره کل پست به وظیفه خود در جهت یکپارچه سازی املاک عمل کرده و برای تکمیل این پروژه به ویژه در بحث تهیه نقشه طبق قانون باید سایر دستگاه‌های ذیربط هم ورود کنند. 
 
وی افزود: اماکن استان گیلان هنوز پلاک گذاری نشده‌اند و برخی معبرها حتی فاقد نام هستند که اتفاقا در همین راستا استاندار گیلان دستور دادند با تشکیل کارگروهی ظرف مدت سه ماه این مشکل حل و فصل شود.
 
مدیرکل پست استان گیلان با بیان اینکه تمامی عملکردهای پست در حوزه توزیع و تحویل به شکل روزانه و ملی پایش می شود خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه ارزیابی کیفی عملکرد پست و با صعود دو پله ای در شهریور ماه امسال هم اینک رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.
 
 
 
کد خبر 1222143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha