توضیحات دادستان مرکز گیلان در مورد درگیری زندان لاکان/ فوت تعدادی از مجروحان

فلاح میری علت درگیری شب گذشته در زندان لاکان که در بند ۸ و بین محکومان به قصاص قتل عمد رخ داد و منجر به فوت تعدادی از مجروحان شد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سید مهدی فلاح میری» شامگاه یکشنبه (۱۷ مهر) در گفتگویی با اشاره به وقوع درگیری در بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند گفت: اختلافات شخصی علت وقوع این درگیری بوده است که بعد از بالا گرفتن درگیری در میان این افراد منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد.

 

دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان فضای این بند متشنج و درگیری بالا گرفت افزود: این نزاع به کریدور اصلی کشیده شد و موجب تخریب بخشی از تاسیسات زندان و آسیب به اموال، کمدها و برخی لوازم برقی شد که جرقه زدن برق و قطعی برق را به همراه داشت و همین عامل درگیری را تشدید کرد.

 

وی ادامه داد: با تشدید درگیری‌ها پلیس در محل حاضر و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد که برخی از زندانیان دچار عوارضی ناشی از آن در ناحیه چشم شدند و پلیس برای کاهش آثار گاز اشک آور مجبور به روشن کردن آتش شد.

 

فلاح میری علت مشاهده دود در زندان را همین عامل دانست و بیان کرد: متاسفانه با توجه به قطعی برق و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت کرده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه اکنون زندان در آرامش است و شرایط زندان به طور کامل تحت کنترل پلیس و نیروهای امنیتی و قضائی است خاطرنشان ساخت: شرایط زندان عادی است و فعالیت‌های روزمره زندانیان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1222163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha