اجرای طرح آموزش «هنر برای همه» در مناطق محروم خراسان جنوبی آغاز شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح آموزش «هنر برای همه» با هدف شناسایی استعدادها و صیانت از هنرهای ملی از ۱۶ مهر در این استان آغاز و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم بیان کرد: طرح آموزش «هنر برای همه» در مناطق کمتر توسعه یافته با هدف دستیابی به توسعه اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی به صورت آموزش رایگان در رشته‌های مختلف هنری اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: در تداوم تلاش های صورت گرفته و عنایت به شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی و هنری ویژه مناطق محروم، کم برخوردار و مرزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش دوم ثبت نام از متقاضیان در این طرح آغاز شده است.

 

زمزم با بیان اینکه ثبت‌نام طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و شهرهای مرزی استان از ۱۶ مهرماه آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: متقاضیان می توانند از طریق سامانه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش های هنری به نشانیhttps://amoozeshehonar.farhang.gov.ir  ثبت نام کنند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در دو شاخه مهارت های عمومی و اختصاصی شامل (مهارت های بومی، محلی و سنتی) اجرا می شود، افزود: دوره های آموزشی در زمان ثبت نام به دو صورت حضوری و برخط برگزار می شود و متقاضی براساس شرایط و علاقمندی خود یکی از مراحل را انتخاب می کند.

 

وی حداقل سن برای ثبت نام را 15 سال تمام دانست و افزود: افرادی که در دوره گذشته در سامانه ثبت نام کرده اند و به هر دلیلی در دوره ها شرکت نکرده اند، در بخش ویرایش در سامانه وارد شده و نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام کنند.

 

زمزم با تاکید بر اینکه متقاضی باید در شهر و منطقه مورد تقاضا ساکن باشد‌، گفت: برای هنرجویانی که دوره های سطح مقدماتی و پیشرفته را با موفقیت سپری کنند، مدرک گواهی معتبر ایسکو صادر می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1222178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha