کمبود نیروی انسانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین

موسوی با اشاره به کمبود مربی در مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: ۶۰ مربی برای ۱۶ مرکز ثابت کانون پرورش فکری استان نیاز است.

«سید علی اکبر موسوی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها و ایجاد زمینه انس با کتاب در خدمت کودکان و نوجوانان چهار تا 18 سال در سراسر استان قزوین است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: کانون پرورش فکری در استان دارای 16 مرکز ثابت است و با توجه به هزینه بالای ساخت یک مرکز که رقمی در حدود هفت تا 8 میلیارد تومان می شود، امکان احداث مرکز جدید ثابت را نداریم.

 

وی عنوان کرد: در مناطق پرجمعیتی در استان نظیر مهرگان، الموت، طارم سفلی، دانسفهان، شال و اسفرورین به دلیل گرانی سازه ها نمی توانیم مرکز ثابت ایجاد کنیم و از همین رو مراکز سیار برای ارائه خدمت به این مناطق در نظر گرفته شده که تا حدودی خدمات مراکز ثابت نظیر امانت دهی کتاب و آموزش را ارائه می دهند.

 

موسوی تصریح کرد: ما در استان پنج مرکز سیار شهری و روستایی داریم که این تعداد واحد سیارهم کم بوده و هر 10 تا 15 روستا می تواند یک مرکز سیار داشته باشد که این امر با توجه به کمبود مراکز سیار در استان ممکن نیست.

 

وی یادآور شد: از طرفی هم در مراکز ثابت کمبود مربی را داریم به طوری که یک مرکز ثابت باید 2 مربی فرهنگی و یک مربی ادبی و هنری داشته باشد ولی در خیلی از مراکز ما این امکان وجود ندارد و مرکز ثابت ما تنها با یک مربی فرهنگی کار می کند و در واقع 60 مربی برای 16 مرکز ثابت استان نیاز است.

کد خبر 1222185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha