مسجدی که جهیزیه ۱۱۰۰ زوج جوان را تهیه و آنها را راهی خانه بخت کرد

کانون «شهید درسته» شهرستان کهنوج در سال‌های اخیر با تمرکز بر حل مشکل ازدواج جوان و تهیه جهیزیه توانسته ۱۱۰۰ زوج محروم و کم‌بضاعت را راهی خانه بخت کند؛ کارآفرینی برای جوانان روستایی نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهيد اسحق درسته» در جوار مسجد امام زمان(عج) کهنوج از کانون های مسجدی فعال در جنوب کرمان است که در محورهای مختلف فرهنگی و مذهبی فعالیت های گسترده ای دارد. یکی از طرح های این کانون حمایت از جوانان در آستانه ازدواج است.

 

حجت الاسلام «موسی سالاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در کانون «شهید اسحق درسته» در طول هفت سال گذشته برای یک هزار و 100 جوان در آستانه ازدواج جهیزیه تهیه شده است، اظهار کرد: طرح حمایت از جوانان در آستانه ازدواج برای اولین در سال 1393 به همت این کانون در شهرستان قلعه گنج اجرا شد و در ابتدای اجرای این طرح توانستیم از 5 جوان حمایت و برای آنها جهیزیه آماده کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید اسحق درسته» افزود: با حمایت های خیران و نیز موسسه کرامت ایرانیان این طرح در شهرهای رودبار، فاریاب، قلعه گنج و میجان هم اجرا و در طول این سال ها توانستنیم 700 قلم کالا برای زوج های جوان آماده شد.

 

 

 

 

وی برگزاری کارگاه های مشاوره خانواده برای جوانان در آستانه ازدواج را بخش دیگری از اجرای این طرح دانست و افزود: همچنین، با همکاری موسسه «نسیم مهر طهورا»، کارگاه های مشاوره قبل و بعد ازدواج را نیز برای جوانان برگزار می کنیم.

 

اعزام زوج های جوان به عتبات عالیات

حجت الاسلام سالاری به دیگر بخش های طرح حمایت از زوج های جوان اشاره کرد و گفت: اعزام زوج های جوان به مشهد مقدس از دیگر بخش های این طرح است،ضمن اینکه بنا داریم در اعیاد شعبانیه 20 زوج را برای آغاز زندگی مشترک‌شان به اعتاب مقدسه عراق اعزام کنیم.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید اسحق درسته» با اشاره به حمایت معیشتی بچه های مسجد امام زمان(عج) از محرومان، گفت: توزیع 500 بسته معیشتی از ابتدای سال تاکنون، حمایت ویژه از 30 خانواده به صورت ماهیانه، توزیع 70 تُن آرد، توزیع نوشت افزار و کیف میان دانش آموزان نیازمند، تهیه دستگاه نبولایزر برای بیماران و کودکانی که مشکل تنفسی دارند، توزیع نان رایگان در قالب طرح «نان مهربانی»، پخت و توزیع غذای گرم، ذبح گوسفند و گاو و توزیع گوشت بخشی از فعالیت های این کانون در حمایت از محرومان است.

 

 

 

تقدیر از خانواده شهدا

حجت الاسلام سالاری دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی، مدافع حرم و نیروی انتظامی، سرکشی و عیادت از بیماران، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری یادواره شهدا را بخش دیگری از برنامه های این کانون برشمرد و تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری شهید درسته به منظور توجه به صنایع دستی این شهرستان همه ساله در چند نوبت اقدام به به برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی برای عرضه محصولات آنها می کند و از این طریق توانسته برای بانوان روستایی اشتغال ایجاد کند. همچنین، توجه به بازی های بومی و محلی این منطقه میان کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های این کانون است.

 

 

 

کارآفرینی و اشتغال

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید اسحق درسته» با اشاره به فعالیت بچه های مسجد در حوزه کارآفرینی، خاطرنشان کرد: این کانون مسجدی با سرمایه گذاری خیران در بحث اقتصادی توانسته در شهرستان کهنوج ۳۰ هکتار زمین را در محله دهپیش متصل به روستای توکل آباد آبیاری نوین و از این طریق برای ۲۰ جوان روستایی اشتغال ایجاد کند. همچنین، کارگاه های اقتصادی متعددی را در روستا با همکاری بنیاد برکت راه اندازی کرده ایم.

 

کد خبر 1222203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha