مراسم بزرگداشت «مهر سینمای ایران» در گرگان برگزار می شود

رعیت از برگزاری مراسم بزرگداشت «مهر سینمای ایران» در روز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد.

«محمد رعیت» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از رشته های هفت گانه هنر، هنر سینما است و از هنرهای بسیار اثرگذار در حوزه فرهنگ سازی و تعمیق باورها و صدور فرهنگ است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه هنر سینما ظرفیت بی شماری در حوزه اقتصاد و اشتغال آفرینی دارد، افزود: به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد امسال برای نخستین بار مراسم بزرگداشت «مهر سینمای ایران» را در استان‌ها اجرا می‌کند.

 

وی ادامه داد: این مراسم در سال های گذشته به صورت متمرکز در پایتخت برگزار می‌شد، اما به منظور توجه به استان‌ها این مراسم در راستای سیاست عدالت محورانه دولت سیزدهم با شعار اخلاق، آگاهی و امید در مراکز همه استان‌ها از جمله گلستان برگزار می‌شود.

 

رعیت اظهارداشت: تکریم سینماگران پیشکسوت، کمک به ایجاد فضای سالم رقابتی در رشته‌های مختلف مرتبط با سینما و انتخاب بهترین‌های سینما از اهداف برگزاری این مراسم بزرگداشت است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در این مراسم 63 اثر در 16 رشته همچون؛ کارگردانی، خوانندگی، تولید فیلم کوتاه، مستند، گریم، صداپیشگی و غیره ارسال شد که توسط هنرمندان عرصه ملی و استانی داوری شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: مراسم بزرگداشت و معرفی برگزیدگان این رویداد هنری، عصر روز (پنجشنبه 21 مهر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1222219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha