رقابت‌های پارالمپیک در مدارس با نیازهای ویژه کردستان آغاز شد

محمدی گفت: همزمان با آغاز هفته پارالمپیک رقابت های ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان آغاز شد.

«طالب محمدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با تبریک روز ملی و هفته پارالمپیک به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان اظهار داشت: رقابت های پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی ها واستعدادیابی دانش آموزان از تاریخ 18 تا 24 مهرماه جاری با شعارتحرک، توانمندی وافتخارآفرینی در مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بیش از 1430دانش آموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی وشنوایی، چند معلولیتی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی و جسمی-حرکتی با هدف استعدادیابی وارتقای توانمندها در این رقابت ها شرکت می‌کنند.


محمدی با اشاره به برگزاری رقابت های دورن مدرسه ای در 20 مدرسه مستقل و 54 مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، افزود: 540 دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند می توانند در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی ادامه داد: «پارالمپیک وافتخارآفرینی»، «پارالمپیک ومدارس استثنایی»، «پارالمپیک و رسانه»، «پارالمپیک وبهزیستی»، «پارالمپیک و میثاق با شهدا»، «پارالمپیک وخانواده » و «روز ملی پارالمپیک» عناوین روزهای هفته ملی پارالمپیک است .


وی عنوان کرد : رقابت های پارالمپیک در رشته های دو و میدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار و نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می شوند.


محمدی با برشمردن ورزش بعنوان فعالیتی تفریحی درمانی افزود: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری، اعتماد به نفس و گسترش برابری است .


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به تأثیر مثبت این رقابت ها درشناسایی استعدادها و کشف توانمندها گفت: ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه وتربیت اجتماعی دانش آموزان است.

کد خبر 1222248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha