کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در استان خبر داد.

«فرزاد شریفی» امروز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: شب گذشته با همکاری ماموران نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل، یک دستگاه فلزیاب با متعلقات مربوطه از حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهر ایلام کشف و ضبط شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه یک نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر شد، افزود: هرگونه خرید، فروش، حمل، نگهداری و تبلیغ دستگاه فلزیاب و استفاده از آن بدون مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ممنوع و به موجب قانون جرم تلقی و مستوجب مجازات است.

 

شریفی از مجموعه نیروی انتظامی که همکاری و تعامل بسیار خوبی  با مجموعه یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای صیانت از آثار تاریخی‌فرهنگی و برخورد قاطعی که با مجرمان علیه میراث‌فرهنگی دارد، قدردانی کرد.

 

وی تصریح کرد: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی آن است که می‌تواند قدمت، تاریخچه، تمدن، فرهنگ و روابط اجتماعی و حاکمیت هر سرزمینی را مشخص کند، از این‌رو حفاظت و حراست از این میراث ضروری است و باید هویت اصیل و فرهنگ دیرینه و افتخارآفرین این میراث گران‌بها برای نسل‌های آینده پاسداری شود.

 

شریفی خاطرنشان کرد: در راستای برخورد جدی با متجاوزان به آثار تاریخی برای حفاظت و پاسداری از این آثار در چارچوب قوانین موجود همکاری ویژه دستگاه قضایی را خواستاریم.

کد خبر 1222256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha