مردم به ویژه علما و روحانیون در برابر توطئه‌های دشمنان باید هوشیار باشند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: مردم به ویژه علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در برابر توطئه‌های دشمنان باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان کردستان، «حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی» در دیدار صمیمی با روحانیون شیعه و سنی استان کردستان به مناست هفته وحدت با بیان اینکه مردم به ویژه علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در برابر توطئه‌های دشمن باید هوشیار باشند، اظهار کرد: کسانی که به موضوع اعتراض دارند، حق دارند از طریق قانونی آن را بیان کنید اما دست از تهدید بازاریان، روحانیون، دانش‌آموزان، اساتید و دانشجویان بردارید، بگذارید خودشان تصمیم گیرنده باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه خیابان جای جنگ نیست و نباید مزاحم امنیت مردم شد، افزود: اگر اهل جنگ هستید، در مرز با رزمندگان ما بجنگید که البته چنین نمی‌کنید، چون وحشت دارید و می‌دانید که نیروهای انقلاب چه قدرتی دارند.

 

وی تصریح کرد: اگر دشمنان و ایادی آنان در کشور و استان، جنگ و آشوب در خیابان‌ها به پا می‌کنند، نشان از ضعف و زبونی آنان دارد، چرا که جرات جنگ در مرزها را ندارند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: دشمنان و مزدوران کاری به شیعه و سنی ندارند و دلسوز کسی نیستند و باید به غربی‌ها گفت اگر جوان ما اعتراض دارد به شما اجانب چه ربطی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: نظام اسلامی به اهل سنت توجه ویژه‌ای دارد و هم‌اکنون ۱۷ هزار مسجد اهل سنت در کشور وجود دارد و سه هزار و ۲۰۰ نماز جمعه اهل تسنن نیز در کشور برگزار می‌شود.

 

وی میزان رشد مدارس اهل سنت و طلاب و روحانیون را بعد از انقلاب اسلامی ۳۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: بعد از انقلاب ۴۰۰ دانشگاه در مناطق اهل سنت کشور احداث شده که نشان از توجه نظام به اهل تسنن دارد و بی توجهی به این خدمات بی انصافی است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی از تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در استان خبر داد و افزود: از این رقم حدود ۱۴ هزار نفر را دختران تشکیل می‌دهند، آیا این بی‌توجهی به بانوان است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان سخنان غیرفنی و اغراق در بیان مشکلات و کم و کاستی‌ها را کاری غیر مسئولانه و دور از وجدان دانست و تاکید کرد: دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه کردستان و علوم پزشکی از دانشگاههای معتبر کشور محسوب می شود و باید این موفقیت‌ها را بیان کرد.

 

در این دیدار روحانیون اهل سنت و تشیع نیز دیدگاه ها و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در کردستان در میان گذاشتند.

 

 

کد خبر 1222335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha