تفاهم‌نامه اشتغال بین کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی خوزستان منعقد شد

به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع در جهت ایجاد و توسعه اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند تفاهم مشترکی بین کمیته امداد خوزستان و سازمان بسیج سازندگی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مبنی بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع در جهت ایجاد و توسعه اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند با تکیه بر استعداد نسل جوان و ظرفیت علمی استان، هم‌افزایی همگانی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی امروز دوشنبه (۱۸ مهر) تفاهم مشترکی بین کمیته امداد خوزستان و سازمان بسیج سازندگی منعقد شد.

 

جمال شیبه در این مراسم تعامل و همکاری مشترک جهت ایجاد و توسعه حداقل چهار هزار فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت امداد و نیازمندان پنج دهک پایین درآمدی جامعه با رویکرد رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استفاده حداکثری از منابع امکانات بسیج و کمیته امداد را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه دانست.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان افزود: انجام اقدامات به منظور ارتقای دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف در قالب آموزش‌های کسب‌وکار، استعدادیابی و امکان‌سنجی شغلی و تامین تسهیلات کم‌بهره و قرض‌الحسنه جهت ایجاد و توسعه اشتغال در قالب الگوهای هدایت شغلی و راهبری، همکاری در بازاریابی و بازارسازی و فروش تولید مجریان طرح‌های اشتغال، ارائه بسته‌های تشویقی کاریابی جهت استخدام و به‌کارگیری گروه‌های هدف کمیته امداد نظیر موسسات کاریابی پرداخت بیمه سهم کارفرما و تسهیلات کارفرمایی  و ... از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا در زمینه محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید توفیقات قابل توجهی به دست آید تصریح کرد: پس از تجربیات موفق همکاری مشترک گذشته در زمیته‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمان، مسکن و ... امروز شاهد نتایج همکاری‌های کمیته امداد و بسیج در فاز جدید در زمینه‌ اشتغال، هستیم و امیدواریم در ادامه، شاهد همکاری گسترده‌تر دو نهاد در کمک به محرومان باشیم.

 

یونس زبیدی نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف دستیابی کارجویان به ویژه جوانان مددجو و نیازمند به اشتغال پایدار و کارآفرینی امضا شده و امید است بتوانیم با مجموعه کمیته امداد این هدف را محقق کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان  آموزش را محور اصلی توسعه و کسب و کار دانست و اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی در اختیار کارآفرینان و مددجویان قرار می‌گیرد تا علاوه بر آموزش، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

 

وی هدف از ارائه تسهیلات اشتغالزا را حمایت از کارجویان و ایجاد مشاغل برشمرد و یاد آور شد: ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری‌سازی، آغاز کسب و کارهای دانش‌بنیان و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی از مهم‌ترین دستاوردهای این تفاهم‌نامه است.

 

کد خبر 1222395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha