آغاز عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر

عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، طی آئینی امروز دوشنبه (۱۸ مهر) با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مدیران استانی و منطقه‌ای% عملیات اجرایی تکمیل طرح های فاضلاب دو شهرستان آبادان و خرمشهر آغاز شد.

 

در این آئین محمدرضا کرمی نژاد اظهار کرد: طرح تکمیل شبکه فاضلاب آبادان شامل احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۱۲۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب، و ۱۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: طرح تکمیل فاضلاب شهر آبادان با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: طرح فاضلاب شهر خرمشهر نیز شامل احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۱۳ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب فاضلاب شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.

 

کرمی نژاد با بیان اینکه برای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر خرمشهر هشت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است اضافه کرد: این ۲ طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و از محل تهاتر نفت اجرا خواهند شد.

 

سید مجتبی محفوظی نیز خواستار استفاده از روش لوله‌‌رانی به‌جای حفر خیابان‌ها برای لوله‌گذاری شبکه فاضلاب شد و تاکید کرد: بسیاری از خیابان‌های شهر آبادان به بازسازی و بهسازی نیاز دارند و باید از روش‌های جدید برای توسعه شبکه فاضلاب استفاده کرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای انتقال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به استان خوزستان کارهای شایسته‌ای انجام داده است ابراز کرد: متاسفانه در آبادان مردم هنوز شیرینی آب طرح غدیر را لمس نکردند و شهرهای اروندکنار و چوئبده هنوز به طرح آبرسانی غدیر متصل نیستند.

 

همچنین جلیل مختار یکی از مهمترین ظرفیت‌های قانونی برای اجرای چنین طرح‌هایی در منطقه را از طریق تهاتر نفت و استفاده از قانون ماده ۵۶ عنوان کرد و ادامه داد: طرح فاضلاب در آبادان و خرمشهر از محل اعتبار ماده ۵۶ در حال اجراست و مناطقی از آبادان که در این طرح قرار ندارند از محل تهاتر نفت این طرح در آنها اجرا خواهد شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح آبرسانی غدیر را یک اتفاق تاریخی توسط دولت مردمی سیزدهم در استان خوزستان دانست و بیان کرد: آب انتقالی به سمت آبادان و خرمشهر تا سه راه حسینیه خوب است و برای تداوم آن نیاز است خط جدید انتقال آب اجرا تا مشکلات برطرف و برداشت آب از رودخانه بهمنشیر قطع شود.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد آب در شبکه فرسوده آبادان هدر می‌رود که برای جلوگیری از این کار اصلاح شبکه آبرسانی آبادان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر 1222397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha