۴۴ تن فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری معدوم شد

اسدی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴۵ تن فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در استان کشف و ضبط شده که از این میزان ۴۴ تن معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «محمد اسدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: در این مدت سه هزار و ۷۴۶ مورد تخلف در خصوص مواد خام دامی غیربهداشتی شناسایی شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۵ هزار کیلوگرم خوراک ماهی و مکمل، ۲۰۴ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۹۴ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم شیر خشک، ۲۷ هزار و ۸۲۴ کیلوگرم ماهی منجمد و سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تخم ماهی از استان صادر شده است.

 

اسدی از احداث یک باب کشتارگاه کوچک صنعتی در شهرستان کوهرنگ طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: ذبح غیربهداشتی دام نظیر شهر کاج یکی از معضلات شهرستان های کوهرنگ و فارسان است که طی یک ماه اخیر ۱۴ قصابی بین راهی در این مناطق پلمب شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای ساماندهی قصابی های بین راهی شهر کاج جلسات متعددی با قصابان برگزار شده و مقرر شده است تا مشکل حمل دام زنده برای انتقال به کشتارگاه جونقان برطرف شود.

 

اسدی افزود: در سال جاری ۱۵۱ مورد معرفی به مراجع قضایی، ۸۷ مورد اخطار کتبی، ۹۰ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی و ۱۰۸ فقره پرونده مختومه شده است.

 

وی به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اشاره کرد و گفت: این بیماری ویروسی علائم تنفسی، عوارض پوستی و گوارشی دارد که تاکنون ۸۹ درصد از پیش بینی ها در زمینه واکسیناسیون جمعیت دام بالغ محقق شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون هفت کانون بیماری در شهرستان ‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، کوهرنگ و اردل شناسایی شده است.

 

اسدی همچنین از ایجاد مراکز جدید صادرات محصولات خام دامی از استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: مجهز شدن یکی از کشتارگاه های طیور به خط ۲ کشتارگاه و کارخانه تولید سموم دامی از دیگر برنامه هایت اداره کل در سال ‌جاری است.

 

کد خبر 1222445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha