اهدا ۶۲۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

تعداد ۶۲۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با هدف تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم به کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با هدف توسعه عدالت آموزشی و تقویت منابع کتابخانه‌ های عمومی در مناطق محروم تعداد  ۶۲ هزار و ۱۶ جلد به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ريال به ۵۸ باب از کتابخانه‌های عمومی و پیشخوان‌ های خدمات کتابخانه‌ای در استان اهدا کرد.

 

این کتاب ها شامل كتاب های آموزشی قلم‌چی و كتاب های كودک انتشارات قديانی، مبتكران، نردبان و پرستو بوده و در کنار اهدای کتاب ها، پکیجی شامل لوازم التحریر و توپ ورزشی نیز به نمایندگان هر کتابخانه اهدا شد و می توان گفت به طور میانگین ۱۰۷ کتاب به هر یک از کتابخانه‌ های عمومی استان اختصاص یافت.

 

«رمضانعلی محسنی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان مدارس عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و با توجه به همین، این بنیاد از سال ۹۶ با هدف توسعه عدالت آموزشی و در راستای رسالت اجتماعی خود منابع مختلفی را به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کند.

 

مسئول نظارت بر ساخت و تجهیز کتابخانه‌ های بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی ادامه داد: به دلیل اینکه عادت به مطالعه و کتابخوانی باید از کودکی در ذهن افراد شکل گیرد از سال گذشته با هدف تقویت منابع بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌ها، خرید و اهدا کتاب از ناشران کودک در برنامه‌‌ این بنیاد قرار گرفت و علاوه بر اهدا کتاب ‌های آموزشی قلم‌چی، کتاب های ناشران کودک و نوجوان نیز به کتابخانه ‌ها اهدا شد.

 

وی گفت: حدود چهار هزار از مجموع کتاب ‌هایی که هم‌اکنون در حال اهدا به کتابخانه ‌های عمومی این استان است کتاب های کودک هستند و امیدواریم این کتاب ها همان ‌طور که نظر واقف و بنیاد قلم‌چی است به شایستگی مورد استفاده اعضا قرار گیرد و ما شاهد بازخورد خوب آن در آینده باشیم.

 

وی در خصوص ساخت کتابخانه توسط بنیاد قلم‌چی در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از فعالیت های بنیاد قلم‌چی توسعه زیرساخت های فرهنگی آموزشی است و با توجه به اینکه بنیاد علمی ‌آموزشی قلم‌چی در این استان فعالیت ساخت کتابخانه نداشته است چنانچه پروژه‌‌ کتابخانه‌ای وجود داشته باشد که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از سوی این بنیاد مورد توجه قرار می‌گیرد و تکمیل آن را بنیاد به عهده می گیرد.

 

محسنی در خصوص تشویق و حمایت اعضا کتابخانه‌های عمومی توسط بنیاد قلم‌چی گفت: با تفاهم‌نامه منعقده بین بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی و نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور، برای اعضای کتابخانه‌ های عمومی ۱۰ درصد تخفیف برای آزمون های قلم‌چی در نظر گرفته شده است که اعضا می‌توانند پس از ارائه معرفی‌نامه‌ کتابخانه به نمایندگی‌ های قلم‌چی در شهرستان ها از این مزایا استفاده کنند.

 

کد خبر 1222472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha