طرح الگوی کشت در قزوین عملیاتی و اجرایی می شود

افلاطونی گفت: در سال زراعی جاری که شروع آن از اول مهر ماه بوده با توجه به یک تا ۲ هفته تاخیر در ابلاغ طرح الگوی کشت، این طرح در استان به زودی عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رضا افلاطونی» در خصوص اجرای طرح الگوی کشت در استان بیان کرد: در نشستی که با حضور معاون اول ریاست جمهور برگزار شد، طرح الگوی کشت برای هر استانی مشخص و رونمایی شد و به زودی به استان ها ابلاغ می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در ماده 35 قانون برنامه ششم بنا بود این کار انجام شود ولی به تعویق افتاد و امسال هم در قانون بودجه به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های ذی ربط تکلیف شده است که الگوی کشت را در کشور عملیاتی کنند.

 

وی عنوان کرد: در راستای سیاست های کلی برنامه هفتم، ابلاغیه مقام معظم رهبری هم موضوع الگوی کشت بسیار مورد تأکید قرا گرفته است و از این رو سازمان تحقیقات و ترویج و آموزش کشور متولی و مسئولیت این کار را در حوزه وزارت جهاد کشارزی عهده دار شد تا الگوی کشت را برای کشور تدوین کند.

 

افلاطونی اعلام کرد: با توجه به توان علمی این سازمان و عضویت 3 هزار هیئت علمی در سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش، با انجام کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی های لازم، الگوی کشت را برای کشور تدوین کردند و به زودی این طرح ابلاغ شده و در کل کشور اجرایی و عملیاتی می شود.

 

وی تأکید کرد: در تدوین الگوی کشت موضوعات متعددی برای هر استان و هر شهرستان و گاهی بخش مورد توجه قرار گرفته و ملاحظات مربوطه رعایت شده است و مواردی نظیر اقلیم، خاک شناسی، موضوعات اقتصادی و نزدیکی و دوری به بازار مصرف، میزان بارندگی و آب لحاظ شده و بر این اساس الگوی کشت تدوین شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری که شروع آن از اول مهر ماه بوده با توجه به یک تا 2 هفته تاخیر در ابلاغ طرح الگوی کشت، این طرح در استان به زودی عملیاتی و اجرایی می شود.

کد خبر 1222501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha