از طریق قصه ها باید جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب را اجرا کرد

ابراهیمی گفت: باید از طریق قصه ها جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب را اجرا کرد و بهترین زبان برای جهاد تبیین در حوزه کودک و نوجوان استفاده از قصه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «رضا ابراهیمی»، در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره قصه‌گویی، که دیروز، (۱۸ مهرماه) در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: در قالب قصه و قصه گویی می توان شیوه اصیل زندگی ایرانی اسلامی را به نسل آینده و کودکان  منتقل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: انتقال فرهنگ، سنت و آداب و رسوم در قصه‌ها ماندگار بوده و  بهترین زبان برای جهاد تبیین در حوزه کودک و نوجوان استفاده از قصه‌ها است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قصه یک هنر است، اظهار کرد: امروز باید به سوژه قصه ها توجه کرد و روی موضوعات و سوژه ها کار کنیم و قصه گویان و داستان سرایان باید قصه هارا به  سمت قهرمانان حماسی و ملی و مذهبی کشور سوق دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه  انتقال فرهنگ ،سنت و آداب و رسوم در قصه ها ماندگار است،گفت: باید از طریق قصه ها جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب را اجرا کرد و بهترین زبان برای جهاد تبیین در حوزه کودک و نوجوان استفاده از قصه ها است.

وی با بیان این مطلب که دلیل دوام انقلاب اسلامی، حفظ روحیه ایثار و شهادت است گفت: داستان و سوژه قصه‌ها باید بروزرسانی شود و نویسندگان و داستان‌سرایان باید به حوزه ایثار و شهادت توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه این مراسم، زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه قصه عاملی برای بیداری و وسیله‌ای برای آموزش ماندگار است گفت: قصه و قصه‌گویی، یک رسانه تأثیرگذار است. مرحله استانی این جشنواره در دو بخش رقابتی و آیینی سنتی برگزار شد و برای این دوره از جشنواره ۲۸ قصه ارسال شد که ۲۳ قصه در بخش رقابتی و ۵ قصه در بخش آیینی سنتی هستند. 

آبسوران افزود: طبق اعلام هیات داوران، در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی از مهاباد عنوان برگزیده اول را به خود اختصاص داد، ثمین اسمعیلی از ارومیه رتبه دوم را از آن خود کرد و رامان علی‌پور از مهاباد به رتبه سوم رسید.

وی بیان کرد: در بخش رقابتی ملی بزرگسالان، معصومه قاسمی از خوی اول شد، بیتا محمدامینی از مهاباد به رتبه دوم رسید و الهام حیدرزاده از چالدران عنوان سوم را کسب کرد.

این مسئول اظهار کرد: شهناز صدیق از ارومیه هم در گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: با اعلام داوران، بخش آیینی سنتی این دوره جشنواره در هر ۲ رده نوجوانان و بزرگسالان، رتبه نخست نداشت و در گروه نوجوانان عنوان دوم به آیناز دین‌دوست از مهاباد رسید و فاطمه رشید زاده از سردشت سوم شد.

آبسوران گفت: در گروه بزرگسال آیینی سنتی نیز سمیه حسین نژاد از ماکو عنوان دوم و سعید صلحی از ارومیه عنوان سوم را کسب کردند.

کد خبر 1222508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha