مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی کارهای فرهنگی و هنری قرارگیرد

فلاح لاله زاری بر الگوگیری از مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار دلها در فعالیت ها به ویژه مسائل فرهنگی وهنری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«فرشید فلاح لاله زاری» در دیدار پرسنل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۱درخراسان شمالی، خدمت به مساجد را یک نعمت بزرگ برای فعالان این عرصه دانست وگفت: همه ما باید افتخار کنیم که به اهالی مسجد خدمت کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حاج قاسم سلیمانی در برخورد با هنرمندان و جذب آنان به انقلاب دارای مکتب خاصی است که می تواند به عنوان الگو امروز از آن بهره گرفت.

 

وی، با تأکید بر اینکه باید از دیدگاههای این مرد بزرگ و عزیز و سردار دلها الگو گرفته و استفاده کنیم افزود: قشر هنرمند دارای روحیه لطیف و حساسی است و برخورد با آنان نیز دارای شرایط خاصی است که حاج قاسم به خوبی از این شرایط استفاده و نسبت به جذب هنرمندان اقدام می کرد و همواره نیز موفق بود.

 

فلاح لاله زاری راه نجات تک تک افراد در جامعه و زندگی اجتماعی را  پیاده کردن مکتب حاج قاسم عنوان وبیان کرد: در مکتب حاج قاسم امام جماعت مسجد فقط در مسجد فعالیت ندارد و باید به محله و منطقه ای که میجد در آن واقع شده است توجه داشته باشد و فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی را با گستره بیشتری برنامه ریزی  و اجرا کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به ضرورت جذب جوانان و نوجوانان محلات نقاط مختلف شهر و روستا به سمت مسجد ،افزود: هر نیازی که یک جوان و نوجوان داشته باشد کانون مسجد می تواند با برنامه ریزی درست و دقیق آن را برآورده کند و با نگاه به مکتب حاج قاسم کانون های مساجد می توانند خلاها ی موجود بین نهاد های مختلف با جوانان را از بین برده تا با جوانان صمیمت بیشتری ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد باید مکتب حاج قاسم را به نسل جدید منتقل کنند،اضافه کرد:کانون های فهما باید بروز باشند و با توجه به گسترش و پیشرفت تکنولوژی باید با برنامه ریزی درست و دقیق فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری برای جوانان اجرا شود.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه هنرمندان را باید جذب کرد گفت: حاج قاسم خدمات گسترده ای داشته و آثار و فعالیت های بزرگی را به جا گذاشته و باید بتوانیم با ایده گرفتن از این مکتب راه حاج قاسم را ادامه دهیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با ابراز تأسف ازوجود سرانه اعتباری پایین در کانون های مساجد گفت: کانون ها باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنند و فعالیت های فرهنگی و هنری خود را برای جامعه تبیین کنند تا از حمایت های خیرین نیز بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه راه نجات جوانان ما احیاء فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت مساجد است،گفت: برای برون رفت از شرایط و مشکلات امروز کشور وجامعه که شاهد آن هستیم باید به مکتب حاج قاسم توجه کنیم و این مکتب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

 

کد خبر 1222526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha